USB-port til opladning og ekstern strøm
Op til 1,75 timers brug
Funktions- og optageknap
10,7 x 9,2 x 28,8 cm / 458 g
Web: response-nordic.com

Karma Grip er lavet af GoPro og derfor i teorien det oplagte valg, hvis du vil have en gimbal til dit Hero 5 Black. Af samme årsag bydes der på lidt mere end blot billedstabilisering.

Kameraet monteres i det lille hus på toppen. Det er nødvendigt at fjerne den lille vandtætte låge ind til USB-stikkene, da kameraet skal forbindes direkte til Karma Grip. Herved får kameraet strøm, men tillader også styring direkte fra knapperne på håndtaget. Du kan tænde og slukke samt skifte funktion helt uden at skulle røre ved kameraet. Det er utrolig smart. De sidste to knapper lader dig lave tags i optagelser samt låse kameraet i en specifik position. Fire små dioder angiver batteriniveauet.

Desværre er der også lidt ulemper, hvor især huset er problematisk. Ligesom det er tilfældet med det hus, der følger med kameraet, pakkes det lidt rigeligt ind, hvilket gør lyden indelukket og hul. Det er synd, men desværre et nødvendigt onde, da man har ønsket at gøre kameraet vandtæt. Men tro ikke dermed, at Karma Grip også kan tåle vand. Det er ikke tilfældet.

Konklusion

Karma Grip er en dyr, men utrolig lækker løsning. Desværre er der et par ting, der trækker ned i den samlede bedømmelse. Batteriet kan ikke skiftes ud, batterilevetiden er lidt kort, og lyden forringes pga. det lukkede hus. Omvendt er det et kæmpe plus, at du let kan tænde og slukke samt styre kameraet fra håndtaget. Dertil laver det utrolig gode optagelser.

Hav en powerbank med i lommen og sæt den til i bunden, så er du ude over de værste ulemper.

picture1
<