Foto & Video Hi-fi Hjemmebiograf Hovedtelefoner Højttalere TV

Ny butik, nyt koncept

Bang & Olufsen lancerer en ny generation butikker med et nyt koncept. Den første har åbnet på Strøget i København.

Skrevet af / 18/04/2013 - 12:57
Ny butik, nyt koncept

Bang & Olufsens første flagship store baseret på et helt nyt designkoncept har åbnet i København. Det nye koncept byder på hvad man kalder “en sanselig oplevelse inden for lyd og design”. Senere på året lanceres konceptet i butikker i resten af verden. Et hold ledet af Johannes Torpe, Bang & Olufsens første kreative direktør nogensinde, er ansvarlig for det nye butikskoncept.

“Bang & Olufsen butikken er det sted, hvor eksisterende kunder og den nye og kræsne generation af unge forbrugere kan høre, se, føle samt prøve Bang & Olufsens produkter,” fortæller kreativ direktør Johannes Torpe. “Vi har designet en butik, som emmer af luksus, men samtidig byder alle for hvem lyd er vigtig, varmt velkommen. Det nye koncept er designet til at pirre nysgerrigheden, mens man bevæger sig rundt i butikken. Vi ønsker, at så mange som muligt får anledning til at komme ind og udforske vores magiske oplevelsesunivers,” fortsætter han.

IMG_4870r

Det hele går ud på, at man nemt skal kunne afprøve alle de forskellige produkterne og få en såvel indbydende som aflappet oplevelse. I hjertet af det nye butikskoncept er der opstillet en væg med de bedst sælgende Bang & Olufsen højtalere. Væghøjttalerne er monterede på svingbare vægpaneler, så at kun den højttalere du lytter på er synlig. Du kan lytte til al slags musik, inklusive din egen playliste streamet fra din smartphone og teste lyden fra de forskellige højttalere. Man har lagt stor energi på at akustisk optimere rummet – ikke for meget, ikke for lidt, men for at skabe bedst mulig oplevelse for kunden. Og det er faktisk en meget behagelig akustik i den ny butik.

Her er også andre svingbare vægge, hvor du kan få forskellige oplevelser afhængig af væggens placering. Der skiftes utrolig nemt mellem forskellige opsætninger af fjernsyn og lyd.

IMG_4871r

En B&O PLAY zone inviterer i lighed med Apple Stores koncept besøgende til at lege med produkterne og lytte til hele PLAY-kollektionen, der byder på høretelefoner, bærbare lydsystemer etc.

I et mere privat område kan besøgende fordybe sig i nogle af Bang & Olufsens klassiske systemer i den eksklusive ende. Her kan man se film på de nyeste B&O tv og få lyden i surround. I dette rum findes også lidt memorablia med historiske B&O produkter, historiske billeder og andet, alt for at skabe stemning og at vise lidt af firmaets over 80 år med lyd.

www.bang-olufsen.dk

IMG_4862r

Udenfor den nye butik glinsede en Aston Martin – selvfølgelig var den, som alle Aston, udstyret med kvalificeret lydudstyr fra B&O.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Vil du læse hele artiklen?

Med LB+ Total får du adgang til ALT indhold på Lyd & Billede og LB Home.

Allerede abonnent? Log ind.

  • Prøv LB+ i 30 dage
    Kun 29,-

    Fornyes efter 30 dage, ingen bindingstid.

  • LB+ Total i 12 mnd
    93.25 kr/mnd

    Du sparer 312 kr

Ønsker du kun adgang til Lyd & Billede eller L&B Home?

Klik her for at bestille adgang til Lyd & Billede

Klik her for at bestille adgang til L&B Home

Goldmund effektforstærker: Men spørg ikke om prisen ...

En forstærker for drømmere

Vinyl sætter ny rekord

Komplet anlæg i retrostil

Pladespiller med plug and play

Nyt fra schweiziske Soulution

Rogers LS3/5A - klassikeren vi ikke glemmer

En klassiker vi ikke glemmer

Da hi-fi var en livsstil

Noget helt særligt til din pladesamling

Nu kan du linke til alle musiktjenester på én gang

Endelig en prisvenlig Roon-streamer!

0
Lyd & Billede
Scroll to Top