Nyhed

Gamere designer deres drømmebil

Ford vil spørge computerspillere om, hvordan den ideelle virtuelle racerbil skal være.
forfatter

Kunne du tænke dig at sætte dig bag rattet i en superbil – som du selv har været med til at designe? Så har Ford en opgave til dig …

Spillerens ekspertise er afgørende for os i udviklingen af ​​den smukkeste virtuelle racerbil på nettet. Nu kaster vores designteam alle hæmninger væk og giver fantasien fri,” siger Amko Leenarts, som er europæisk designchef for Ford Motor Company.

Blandt dem, der er tættest involveret i designet af bilen til projektet “Team Fordzilla P1”, er lederne af Fords fem Fordzilla E-sportshold fra Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og Storbritannien. Men menige hjemmeracere kan også være med: Fords europæiske designteam vil nemlig aktivt søge input fra det brede spilfællesskab.

I designfasen af ​​den nye model giver spillere fra hele verden deres mening til kende om, hvordan drømmebilen skal se ud. Dette sker gennem en række Twitter-afstemninger, udsendt af Fords eget E-sportshold, @TeamFordzilla. Hver afstemning bestemmer en central del af bilens design, fra motor til cockpitdesign.

Vi elsker alle at køre vores drømmebiler, men de er ofte omhyggelige efterligninger af køretøjer, der faktisk findes i den virkelige verden. At sætte sig bag rattet på TeamFordzillaP1 for første gang vil være en endnu større oplevelse, vel vidende at ingen har nogensinde har kørt den før,” siger kaptajn for det tyske Fordzilla-hold Angelo Bülow.

Læs alle artikler i 1 måned for 39 kr

Få adgang alle +artikler samt til hele testarkivet.
Ingen bindingstid.
Ønsker du å bestille magasinet? Klik her Allerede abonnent?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

forfatter

John Alex Hvidlykke

(f. 1964): Journalist og tester. John har arbejdet for Lyd & Billede siden 2013, hvor han skriver om hi-fi, højttalere, computere, gaming og teknologihistorie. John har beskæftiget sig med tech-journalistik siden 1982 (!) og har arbejdet for talrige magasiner i forskellige roller, bl.a. GEAR, High Fidelity, Komputer for alle, Illustreret Videnskab, Ny Elektronik, PC World og Privat Computer. Han har desuden skrevet en lang række bøger og undervisningsprogrammer om IT.