TESTS GUIDES FILM & TV HØJTTALERE TV HOVEDTELEFONER HI-FI FOTO SMART HOME HJEMMEBIOGRAF COMPUTER MOBIL GAMING
SOMMERTILBUD PÅ LB+
Nyhed

Polestar 3

Polestars første SUV bliver også produceret i Kina.

forfatter
Publiceret 17/06/2021 - 12:08

Egentlig er der ikke noget opsigtsvækkende ved pressemeddelelsen fra Polestar. Måske bortset fra at de ikke siger noget om, hvornår de starter produktionen af Polestar 3. Som bliver det purunge selskabs tredje elbil – og første SUV.

Sandsynligvis bliver der tale om produktionsstart i 2022, og de første biler vil næppe rulle ud på de amerikanske highways før 2023, men her taler vi altså om biler, der bliver produceret i Ridgeville, South Carolina, til det nordamerikanske marked.

Læs også Polestar 3 skal udfordre Tesla og Audi El-SUV hinter om næste generation af Volvo XC90.

Polestar 3 vil blive produceret på Volvo Cars’ produktionsanlæg, og det er slet ikke usandsynligt, at den vil dele drivlinje med Volvos helelektriske XC90, som forventes lanceret i 2022 eller 2023.

“Produktion i USA reducerer leveringstiden og har positiv indvirkning på miljøet, hvad angår shipping af biler til alle verdenshjørner. Det vil også påvirke prisen på Polestar 3 positivt. Alle disse faktorer gør Polestar endnu mere konkurrencedygtig på det hårde amerikanske marked,” siger Dennis Nobelius, der er COO hos Polestar.

Læs også Her smadrer de en Polestar 2 Topresultat til Polestar 2 i kollisionstest.

Polestar vil åbne omkring 25 Polestar Spaces i USA i løbet af 2021. Dermed vil amerikanerne få den samme service som os, hvor bilerne køres direkte hjem til forbrugerne til prøvekørsel, men også gratis afhentning og levering, når bilen skal til service.

Den europæiske udgave af Polestar 3 bliver produceret af Geely i Kina, præcis ligesom Polestar 2.

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Kommentarer


Velkommen til Lyd & Billedes kommentarfelt. Vi vil gerne vide, hvad du mener. Hold dig til emnet og vær saglig, så slipper vi for at moderere indlæg. Andre spørgsmål eller synspunkter rettes til redaktionen@lydogbillede.dk.

Subscribe
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Ariya indfrier på langt det meste Nu, hvor Ariya endelig er kommet, kan Nissan sende Leaf på pension. For mange vil det her være den allerfornuftigste bil.
Endelig en større elbil fra Citroën Citroën ë-C4 X bliver længere og får bedre plads samt opdateret infotainment-system.
Det bedste Volvo-køb Hvis man kan klare sig med forhjulstræk, kan denne version af Volvo XC40 være lige til højrebenet.
Mest plads og stadig god komfort Mercedes-Benz EQV er MPV’en til dig, der har brug for plads til hele familien og masser af bagage. Der er dog en grund til, at vi ikke helt klapper i vores små hænder.
Se billeder og data på Hyundai Ioniq 6 Ekstremt lav luftmodstand giver længere rækkevidde.
Verdens hurtigste budbil? Tager dine e-handelspakker fra 0 til 100 km/t på to sekunder.
Følg Lyd & Billede
Send this to a friend