TESTS Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhed

Lavoie Series 1 e-scooter fra McLaren

Parkeres altid stående.

Af / 17/08/2023 - 13:02
Lavoie Series 1 e-scooter fra McLaren

Her er en god idé, som også er elegant udført. Det kompakte elektriske løbehjul har ikke et almindeligt støtteben, men den kan alligevel parkeres stående.

Lavoie Series 1 e-scooter er udviklet hos McLaren Applied, et søsterselskab til McLaren Group, som vi kender for Formel 1 og svinedyre superbiler. Og den er så kompakt i sammenfoldet tilstand, at den kan være i en McLaren 750S.

Lavoie Campaign Assets 20
Foto: Lavoie

Løbehjulet foldes nemt sammen med et tryk på en knap ved navn Flowfold, og partytricket er at parkere den opretstående ved simpelthen at trykke på knappen og folde fodbrættet ned som vist på billedet nedenfor. Dette eliminerer behovet for et støtteben.

Lavoie Campaign Assets 17
Foto: Lavoie

Series 1 leveres med et 48 volt Samsung 21700-batteri på 468 watt, som giver en rækkevidde på 50 km i Eco-tilstand og en tophastighed på 40 km/t i Sport-tilstand.

Der findes også en version kaldet Series 1 MAX, som har et større batteri på 702 watt med en rækkevidde på 70 km og en tophastighed på 40 km/t. Batteriet kan oplades til 100 procent på tre timer med en Supercharger.

Annonce
Series 1 Silence White Full Collection Lifestyle Shot
Foto: Lavoie

Der er selvfølgelig en app til løbehjulet. Her kan du vælge køreindstilling og effekt, logge ture og styre opladningen. Løbehjulet har også skærmnavigation med et enkelt pilebaseret display, og den er udstyret med alarm og GPS-sporing.

Lavoie Campaign Assets 9
Foto: Lavoie

El-løbehjulet er ikke gratis, Series 1 koster 2.290 euro, og 300 euro mere for Series 1 MAX. Det kan bestilles nu mod et depositum, men leveres først i november 2023.

Lavoie Campaign Assets 1
Foto: Lavoie
Læs også TEST: Segway Ninebot eScooter E110SE Segway eScooter E110SE er lige dele praktisk transportfornuft og elektronisk legetøj.
(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Drømmen om den talende bil bliver til virkelighed med Gemini Live

Her er VW's elektriske folkevogn

Volvo ES90 med lang rækkevidde

Se Xiaomis vilde el-sportsvogn

Kias nye elbiler går Tesla og Volkswagen i bedene

Batteri-revolution fra Mercedes

Billigere versioner af den nye Model Y

Hjemmeopladeren er lige blevet endnu smartere

Hvor længe holder et elbilbatteri?

Redningen til et dødt bilbatteri

Volvos mindste er klar til eventyr

GAC’s nye biler er fornuftige, men uden et es i ærmet