TESTS GUIDES FILM & TV HØJTTALERE TV HOVEDTELEFONER HI-FI FOTO SMART HOME HJEMMEBIOGRAF COMPUTER MOBIL GAMING
EFTERÅRSTILBUD: 3 UGER FOR 3 KR
Nyhed

Ferrari Purosangue får Burmester-lydanlæg

Ultra-stærke kræfter både under motorhjelmen og i kabinen.

forfatter
Publiceret 14/09/2022 - 13:57

Så er den her. Ferraris første SUV – eller er det nu også det? Ferrari selv bryder sig ikke om at tænke på Purosangue som en SUV, og hvis man sætter den ved siden af en ​​Bentley Bentayga, forstår man måske, hvorfor Ferraris marketingchef, Enrico Galliera, insisterer på, at det ikke er en SUV.

Selvom længden når de fem meter, er Purosanguen ikke mere end 159 cm høj, og frihøjden er ikke just egnet til at følge en Range Rover gennem ujævnt terræn.

Ferrari kalder den snarere en GT, med fire døre og fire sæder, altså 2+2, og der er ikke sparet på motorkraften. En selvåndende V12-motor yder 715 hk til alle fire hjul, og formår at flytte den to tons tunge Ferrari fra nul til hundrede på 3,3 sekunder. Tophastighed? 310 km/t.

Ferrari 2
(Foto: Ferrari)

Burmester lydanlæg

Ikke overraskende leveres en Purosangue med moderne infotainment-system, med både Apple CarPlay og Android Auto. Den har også et heftigt Burmester-system, som med sikkerhed vil underholde de fire i lædersæderne hele vejen til Rivieraen.

Burmester 3D High-End Surround Sound System, hedder det, og det er et meget kraftigere system, end de fleste har derhjemme.

Systemet er bygget op med i alt 1420 watt forstærkereffekt, fordelt på 21 skræddersyede højttalere, herunder Burmesters egen bånddiskant. Det er ikke ligefrem almindeligt i en bil, selv på dette niveau.

Ferrari 1
(Foto: Ferrari)

Højttalerne i taget vil bidrage til 3D-lyden, eller surround som man også kan kalde det, og en separat subwoofer med equalizer kan gennemryste passagererne godt og grundigt. Lyden kan naturligvis tilpasses enhver smag, og systemet, som styres fra touchskærmen, har adskillige standard-lydprofiler: Pure, Live, Comfort, Surround, 3D Surround, Precise Bass og Stage Plus, udover en VIP-tilstand, der centrerer lydbilledet omkring føreren.

Ferrari 3
(Foto: Ferrari)

Det bliver bestemt ikke en billig affære at anskaffe sig en Purosangue, hvis man overhovedet kan få fat i en. Galliera siger i pressemeddelelsen, at Ferrarien, som mange har ventet på, primært vil gå til eksisterende kunder, og formentlig ikke til en tilfældig influencer.

Prisen starter ved 390.000 Euro.

Omregnet til lokal valuta plus afgifter betyder det et prisniveau fra omkring tre-fire millioner kroner. Men så får du heller ikke kun en Ferrari med plads til hele familien og 473 liter bagage, men også et helt fantastisk lydanlæg.

Ferrari 5
(Foto: Ferrari)

Læse hele artikkelen? eller bliv medlem af LB+.

Med LB+ får du adgang til ALT indhold på lydogbillede.dk

LB+ inkluderer
  • Over 5.000 produkttests
  • Undgå fejlkøb med vores råd og guides
  • Deltag i L&B-forummet med andre lyd- og billedentusiaster
  • Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
  • Altid opdateret på sidste nyt
  • Nyhedsbrev direkte i din indbakke
  • L&B TechCast – en podcast af Lyd & Billede
  • Ingen bindingsperiode – opsig, når du vil!
blank

Vi tester for dig!

3 uger 3 kr
(prøveperiode, ingen bindingstid.)
12 Måneder 672 kr
(du sparer 216 kr)
12 Måneder 895kr
(med 11 utgaver af magasinet)
blank

Maserati Grecale Folgore med Sonus faber

Et Sonus faber-anlæg på fire Maserati-hjul!

Vi har afprøvet Sonus faber-anlægget til Maserati.

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Skriv en kommentar

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.
blank
Ruller ud i 2024 Mercedes-Benz bekræfter at den elektriske Geländewagen kan forventes i slutningen af 2024.
Se præsentationen af Polestar 3 her Følg med når vi viser Polestar 3 frem d. 12. oktober.
Flere kræfter og øget rækkevidde Opgraderer DS 3 Crossback og Peugeot e-208.
Xpeng G9: På vej til Danmark God plads, høj komfort, og bygget "som en koncertsal".
Teslas 4680-batterier: temmelig ordinære På Battery Day lovede Elon Musk nye batterier med helt ny teknologi og banebrydende kapacitet. Nu er batteriene her ... og de er helt almindelige.
blank
Ferrari med 715 hk og 1420 watt Burmester-lydanlæg Ultra-stærke kræfter både under motorhjelmen og i kabinen.
Følg Lyd & Billede