TESTS GUIDES FILM & TV HØJTTALERE TV HOVEDTELEFONER HI-FI FOTO SMART HOME HJEMMEBIOGRAF COMPUTER MOBIL GAMING
SOMMERTILBUD PÅ LB+
Nyhed

Sådan bliver næste års Porsche Taycan

Porsche opdaterer Taycan med bl.a. længere rækkevidde.

forfatter
Publiceret 28/08/2021 - 21:38

Den kommende 2022-model af Porsche Taycan kan allerede bestilles nu. Så er det godt at vide, at Porsche har lavet nogle forbedringer og opdateringer; bl.a. er den reelle rækkevidde forbedret.

Det kan man dog ikke umiddelbart læse ud fra specifikationerne, hvor den WLTP-rækkevidde, der er opgivet, er den samme som på dette års model.

Forbedringen ligger i, at den forreste elmotor delvis kobles helt ud, når man har valgt Normal- eller Range-kørselstilstand, og når man slipper gassen for bare at cruise (friløb), så kobler det elektriske frihjul begge drivaksler ud. Men så snart man trykker på speederen, kobles alt ind igen på millisekunder.

Porsche fortæller også, at de har reduceret ladetiden. Når man vælger opladning i Turbo Charging Planner, varmes batteriet op til en lidt højere temperatur end tidligere, og det gør det muligt at oplade endnu hurtigere.

Den nuværende udgave har Apple CarPlay og et infotainment-system, der ikke er super-responsivt, efter vores erfaring. Men nu kommer der flere forbedringer. Man kan også vælge Android Auto, og PCM-systemet får flere mindre opdateringer, der forhåbentlig gør betjeningen hurtigere end før.

Læs også Porsche Taycan: Elektrochok-agtig lydoplevelse Porsches nye super-elbil kan fås med premium-lydanlæg fra Bose eller Burmester. Vi har testet begge dele!

Der er også en ny funktion kaldet Remote Park Assist, der gør, præcis hvad det lyder som. Med et enkelt tryk på knappen i app’en kan man parkere bilen automatisk i en bås, enten i en parkeringshus eller på en parkeringsplads.

Du har nok lagt mærke til den frække farve på modellen på billederne. Porsche introducerer nemlig også en række nye farver i et såkaldt Paint to Sample-program, hvor kunden kan vælge imellem hele 65 ekstra farver, inklusive farver, som Porsche har brugt på ældre modeller. F.eks. Ruby Star Red som på billederne.

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Kommentarer


Velkommen til Lyd & Billedes kommentarfelt. Vi vil gerne vide, hvad du mener. Hold dig til emnet og vær saglig, så slipper vi for at moderere indlæg. Andre spørgsmål eller synspunkter rettes til redaktionen@lydogbillede.dk.

Subscribe
Notify of
3 Kommentarer
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments

Udmærket og tidsaktuel.

HEj, jeg forstår ikke at jeg ikke får tidsskritet med posten til min adresse? Har ikke set et blad endnu??

mvh. Claus

Hej Claus
Det lyder ikke godt. Prøv lige at tage fat i vores kundecenter, så de kan løse det:
https://www.lydogbillede.dk/kundecenter

Ariya indfrier på langt det meste Nu, hvor Ariya endelig er kommet, kan Nissan sende Leaf på pension. For mange vil det her være den allerfornuftigste bil.
Endelig en større elbil fra Citroën Citroën ë-C4 X bliver længere og får bedre plads samt opdateret infotainment-system.
Det bedste Volvo-køb Hvis man kan klare sig med forhjulstræk, kan denne version af Volvo XC40 være lige til højrebenet.
Mest plads og stadig god komfort Mercedes-Benz EQV er MPV’en til dig, der har brug for plads til hele familien og masser af bagage. Der er dog en grund til, at vi ikke helt klapper i vores små hænder.
Se billeder og data på Hyundai Ioniq 6 Ekstremt lav luftmodstand giver længere rækkevidde.
Verdens hurtigste budbil? Tager dine e-handelspakker fra 0 til 100 km/t på to sekunder.
Følg Lyd & Billede
Send this to a friend