: Ferrari by Logic3 T350

Skindklædt italiensk luksuslyd

Ferrari vækker de rette associationer, og varemærket kan sagtens tåle at blive brugt på andet end sportsvogne. Såsom hovedtelefoner.
Lyd & Billede mener
Stort lydbillede Fjernbetjening og mikrofon God støjdæmpning Nydeligt design
Ubalanceret lyd Sidder næsten for godt Spiller ikke uden batterier
Specifikationer
  • Lukkede klokker
  • Aktiv støjdæmpning
  • 40 mm element
  • 32 ohm, 110 dB
Annonce
Annonce
forfatter

Den stejlende hingst fra Scuderia Ferrari er et af bilverdenens mest kendte symboler ved siden af Rolls-Royces Spirit of Ecstasy og Mercedes’ tretakkede stjerne. Men i modsætning til de to sidste kan du finde Ferraris Cavallino på en række forskellige produkter, der ikke er lavet af dem selv. F.eks. Logic3’s lækre hovedtelefoner. Eller Ferrari by Logic3, som de hedder. Et par fuldvoksne, lukkede hovedtelefoner med aktiv støjdæmpning (mindre støj = mere musik), som findes i beige eller sort kunstskind.

Logic3 er et engelsk selskab, der har fået Ferraris velsignelse til at producere docking-højttalere samt in-ear og on-ear hovedtelefoner med Cavallino’en på. De har måttet holde sig til strenge kriterier for design, indpakning og kvalitet. Det kan man let se på T350, som disse hedder. Topmodellen i Cavallino-serien koster det samme som AKG K495NC og Bose QC15, for at nævne to af de argeste konkurrenter. Men Cavallino T350 ser ud, som om de er meget dyrere end begge to tilsammen.

Størrelsen og vægten gør dem ikke lige så praktiske som QC15, men de spiller mindst lige så godt. Støjdæmpningen på QC15 er stadig bedst i klassen, og T350 klarer fint at levere lydkvalitet i samme klasse. Men sammenlignet med AKG lyder T350 ubalanceret, der mangler varme og fylde i bassen, og jeg savner den luftighed og åbenhed i mellemtonen, som AKG K495NC har.

Lidt mere dynamisk kontrast havde også været godt. Når det er sagt, så spiller de ikke dårligere end Bose QC15. I hvert fald når jeg tilslutter Fostex hovedtelefon-forstærkeren HP-P1. Så får dynamikken endnu en bid mere med, lydbilledet åbner sig mere, og kanalseparationen er med ét hørbar. Støjdæmpningen er effektiv nok til, at du knap nok hører noget af, hvad der foregår omkring dig, og med lidt mindre pres på ørerne ville T350 have været perfekte til lange flyrejser. Hvis de bare havde kunnet foldes sammen, så de ikke optog så meget plads i håndbagagen.

Logic3’s topmodel i Ferrari Cavallino-serien lyder ikke dårligere end mange andre hovedtelefoner i denne klasse med støjdæmpning. En hi-fi-version uden støjdæmpning ville jeg gerne høre; det er altid bedre end det kompromis, som aktiv støjdæmpning indfører. Men den nydelige kvalitet og den trods alt gode, omend ikke enestående, lydkvalitet gør dem til et interessant alternativ i klassen.

Annonce
Vi sætter stor pris på, at du læser Lyd & Billede!
for at læse videre.

Prøv Lyd & Billede i 30 dage for 39 kr

Få fuld adgang til alle artikler på lydogbillede.dk
Nordens største testarkiv, guider, anmeldelser og ugentlige nyhedsbreve.
Se flere muligheder her
Har du dette produkt?
Giv din karakter.

0 / 5. Antal stemmer: 0

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.
Annonce
Annonce

Læs også

Old school-teknologi har aldrig været bedre end i vor tid. McIntosh MC1502 er beviset for dem, der tvivler.
Technics SU-R1000 er noget af det mest unikke, vi har set – og hørt – i high-end-klassen.
Tangents lille trådløse forstærker er perfekt til det lille begynderanlæg i hobbyrummet eller på børneværelset.
Electrocompaniet har opdateret deres phono-trin, men ændringerne er subtile.
Klipschorn fylder 70 i år. Det fejrer vi ved at forvandle vores lytterum til et inferno.
Asus ROG Flow X13 er lige til at proppe i tasken, og den kan også bruges som tablet. Men den har grafikkræfter i sværvægtsklassen.
Tangents lille trådløse forstærker er perfekt til det lille begynderanlæg i hobbyrummet eller på børneværelset.
Det bedste kamera, vi har testet, er kommet i en mere kompakt udgave til en meget lavere pris.
Den nye 2021 Mercedes S-Klasse er fyldt med innovative og kræsne løsninger for både øjne og ører. Vi har brugt nogle dage bag rattet for at se og høre, hvad den nye bil har at byde på!
Med Celestee har Focal overgået, hvad vi troede var muligt for lukkede hovedtelefoner i denne prisklasse.
Skal du have hi-fi på kollegieværelset eller et par fine højttalere til skrivebordet, kommer du langt for små midler her.
JBL Live Pro+ er komplette med aktiv støjreduktion, og selv om de lyder middelmådigt lige ud af æsken, reddes de af en fabelagtig EQ i app’en. Dermed kan de alligevel få klasseledende lyd.
Xiaomi Mi 11 er den første smartphone med Qualcomms nye Snapdragon 888-processor. Det er den mobil, du skal købe, hvis du vil have mest for pengene.
Uanset om du har mulighed for at rejse i påsken eller må nøjes med en tur ud i lokalområdet, bliver oplevelsen bedre med en af disse bærbare højttalere i tasken.
Citroën har formået at elektrificere C4 uden at falde i fælden og har skabt en helt anderledes oplevelse.
Electrocompaniet har opdateret deres phono-trin, men ændringerne er subtile.