De japanske giganter Sony og Panasonic kæmper for at tjene penge på LED/LCD tv. Mange håber, at OLED-teknikken skal bringe større lønsomhed til tv-markedet.
Tidligere i år blev det kendt, at Sony skrinlagde deres egne OLED-planer. På CES-messen viste de i stedet en Crystal LED-skjerm , men nu skal Sony være i samtaler med Panasonic for at få ny vind i sejlene.
Ifølge Japan Times overvejer de japanske producenter at lave en ”OLED-alliance” for at indhente LG og Samsungs forspring. Begge koreanske producenter forventes at have deres første OLED-skærme klar til salg i løbet af 2012. Hvis alliancen går i orden, betyder det, at Sony og Panasonic kan deles om udviklingsomkostningerne og udveksle tekniske kundskaber mellem sig, og således komme hurtigere på markedet med en konkurrencedygtig OLED-skærm. Panasonic har blandt andet udviklet en ny metode til printning af OLED-paneler, som kan være aktuel at bruge.
Samarbejdet vil næppe bære frugt med det samme, men de to producenter har som mål at være i gang med fuldskala masseproduktion af OLED-paneler inden 2015. Vi glæder os allerede…..
Læs videre med LB+
TILBUD - 49 kr første måned
Fuld adgang til alt LB+ indhold
LB+ Total 12 måneder
Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder
LB+ Total 6 måneder
Fuld adgang til alt indhold i 6 måneder
- Adgang til mere end 7.800 produkttests!
- Store rabatter hos vores partnere i LB+ Advantage Club
- Ugentlige nyhedsbreve med de seneste nyheder
- L&B TechCast – en podcast fra L&B
- Magsinet digitalt – ny udgave hver måned
- Deaktivering af annoncer
- L&B+ Video – kom med L&B-redaktionen bag kulisserne, på de store tech-messer og meget mere!