Komponentkrisen skaber ikke bare leveringsproblemer for nye produkter for Apple, der har svært ved at producere tilstrækkelig mange iPhones, iPads og Mac-computere. Elektronikgiganten lider også under flaskehalse for reservedele. Butikker og værksteder må i øjeblikket udsætte reparationer og sende kunder hjem med defekte enheder. Det skriver Winfuture.de.
Også kunder, der selv vil reparere deres egne defekte Apple-produkter, ender med hatten i hånden på grund af komponentmangel.
Især leverancer fra Kina er forsinkede. Kunder må f.eks. vente i flere måneder på en ny skærm til 16″ Macbook Pro, skriver Macrumors. Også anskaffelsen af batterier, tastaturer og kabinetter er ramt at forsinkelser.
Indtil videre synes problemet primært at være begrænset til USA, men de verdensomspændende flaskehalse kan også meget nemt risikere at ramme danske forbrugere i nær fremtid.
Så må Apple jo lave noget der dur og holder, så det ikke er så stor behov for reservedele