Bilstereo er blevet vigtigere for hi-fi-producenterne, og Burmester, Dynaudio eller Bang & Olufsen er ikke længere alene om at tilbyde lydanlæg til prestigefyldte bilmærker.
Men KEF har i modsætning til Naim og Bowers & Wilkins holdt sig til hi-fi-højttalere og aldrig været at finde i dørsiderne på en bil.
Før nu.
Den kommende Lotus Emira får KEF’s første bilanlæg. Den lave sportsbil med to sæder og en midtmonteret V6’er på 394 hk får nemlig et anlæg med 10 kanaler, som er specielt udviklet til Emira.
Blandt højttalerne i bilen finder man KEF’s egenudviklede Uni-Q højttalerenheder under fronterne, og lyden styres fra knapper på rattet og en 10,25 tommers pegeskærm.
Lotus’en på billedet – i Seneca Blue – vil blive tilgængelig i flere farver og bliver en direkte konkurrent til Porsche 718 Cayman, som kan leveres med Burmester High-End Surround System.
(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.
1 kommentar til “Lotus Emira KEF Uni-Q”
Niels Jørgen Winther
Jeg kan da huske at en kammerat købte Kef til bilen i 86-87.
Jeg kan da huske at en kammerat købte Kef til bilen i 86-87.