”Vinylsingle” af is

Shout Out Louds singlepromo inkluderer en isblok, som kan afspilles på en pladespiller!

At det er blevet nemmere og billigere at indspille musik selv, med godt resultat, har også resulteret i, at markedet florerer med musik som aldrig før. Man kan let tro, at hvis musikken bare er god nok, så når den frem. Men i den store jungle af musik, må kunsterne i dag virkelig gøre noget ekstra for at få deres musik opdaget. Det inkluderer at få de mange musikredaktioner til at tage fat i din musik. Hvilket har resulteret i mange kreative PR-stunts.

Men nu i markedsføringens tidsalder er det til og med vanskeligt at få sit PR-stunt til at adskille sig fra de andres. For et stykke tid siden pakkede en af mine venner fra et band for eksempel sin seneste cd ind i en guitarkuffert og sendte den til en eller anden redaktion i Norge – for aldrig hverken at høre fra dem eller se sin guitarkuffert igen.

Ispladen lægger direkte på pladespilleren som en almindelig vinylplade.

Indiebandet Shout Out Louds fra Stockholm seneste PR-stunt overgår imidlertid de fleste kreative evner. 10 specialudgaver af deres seneste single ”Blue Ice” blev nemlig lavet, hvor de inkluderer en form med instruktioner om at hælde musikken, som ifølge instruktionen findes i flydende form på en medfølgende flaske, op i en form i boksen (det er selvfølgelig i denne form den egentlige musik er lagret, i form af omvendte pladeriller).
Denne lægges så i fryseren 6-7 timer, med det resultat, at man får en isblok ud med musikrillerne frosset ind.

Desværre var vi ikke blandt de ti udvalgte redaktioner, men det var derimod Per Sinding-Karlsen, som driver musikbloggen PSL på SVT´s hjemmeside.

Resultatet kan du se her:

Les videre
Exit mobile version