TESTS GUIDES FILM & TV HØJTTALERE TV HOVEDTELEFONER HI-FI FOTO SMART HOME HJEMMEBIOGRAF COMPUTER MOBIL GAMING
Nyhed

Nu får Netflix reklamer

Netflix-topchef begrunder det nye tiltag med, at streaming-giganten taber for mange potentielle brugere på gulvet.

forfatter
Publiceret 24/06/2022 - 14:30

Ted Sarandos er en af Netflix’ to topchefer. I går talte han på den såkaldte Cannes Lions-reklamefestival, hvor han bekræftede en udmelding, som Netflix allerede kom med i april måned: Netflix vil i nær fremtid blive delvist reklamefinansieret.

Læs også Reklamer på Netflix! Efter mere end en halvering af aktiekursen og et fald i antallet af abonnenter tager streaming-giganten nu affære.

I første kvartal af 2022 mistede streaming-giganten 200.000 abonnenter på globalt plan, og årsagen er ifølge Sarandos, at Netlix er blevet for dyrt for en del brugere:

“Vi har tabt et stort kundesegment på gulvet, hvilket er folk, som siger: ‘Hey, Netflix er for dyrt til mig, men jeg har ikke noget imod reklamer,'” sagde Sarandos til podcast-vært Kara Swisher på scenen i Cannes. Han fortsatte:

“Derfor tilføjer vi nu en ny abonnementstype. Netflix, som man kender det i dag, får ikke reklamer, men vi tilføjer et nyt produkt til dem, som siger: ‘Jeg vil have en lavere pris og vil gerne se reklamer.'”

Det er første gang, at Netflix har været til stede på den internationale reklamefestival i Cannes, og Netflix-chefen bekræftede da også, at streaming-giganten har samtaler med potentielle reklamepartnere, skriver The Hollywood Reporter.

Netflix er ikke alene om at arbejde på en ny reklamefinansieret abonnementstype. Det gælder f.eks. også Disney+, der er på vej med et billigt abonnement, hvor indholdet afbrydes en gang i timen af fire minutters reklame.

Annonce
forfatter

Peter Gotschalk

(f. 1973): Strategidirektør for Publish AS og journalist. Peter har arbejdet for Lyd & Billede siden 2012. Han har været aktiv som tech-journalist for talrige medier siden 1998, bl.a. som chefredaktør for gadget-magasinet GEAR og som journalist for magasinerne PC World og Privat Computer. Peter skriver om smartphones og andre bærbare enheder samt om teknologisk innovation, herunder 5G, elektronisk mobilitet og smarte hjem.

Skriv en kommentar

Fungerer Willow-magien i 2022? Disney forsøger at puste nyt liv i klassikeren fra 1980'erne.
Kommer allerede i december! SkyShowtime offentliggør i dag ny trailer til Taylor Sheridan-serien 1923 - og fremskynder premieredatoen!
Stallone gør underholdende comeback Sly Stallone gør et mere end anstændigt comeback som seriøs skuespiller i en blandet fornøjelse af en mafiakomedie.
Ny dansk Netflix-serie får premiere 5. januar 2023 Serien er på seks afsnit, og blandt de medvirkende er Zlatko Buric, Mikael Bertelsen og Mads Brügger.
Stærkeste sæson hidtil! Med tredje runde af det socialrealistiske komediedrama Pørni, leverer Steenstrup sin stærkeste sæson.
Norsk trold-folklore! Katastrofefilm med trolde i hovedrollen er en sjælden vare. Det er dog lykkedes Netflix med en overraskende underholdende eventyrfilm.
Følg Lyd & Billede