Foto & Video Hi-fi Hjemmebiograf Hovedtelefoner Højttalere TV

Libratone satser på Asien

Med åbningen af sin første concept store i Taiwan bygger Libratone brohoved til Kina og det enorme asiatiske forbrugermarked

Skrevet af / 02/09/2013 - 13:03
Libratone satser på Asien

Den danske producent af trådløse højttalere, Libratone, har på kort tid etableret sig på flere strategiske markeder Asien. Man startede med Sydkorea i foråret, siden er turen gået til Taiwan, hvor Libratone i samarbejde med danskejede FreeSound, den 1. juni åbnede sin første concept store i Taipei.

Libratone Concept Store_FreeSound opening_Taipei_4

Fra venstre: Libratone CCO, Fritz Andersen; Libratone CEO, Tommy Andersen; FreeSound CEO, Michael M. Thomsen

Libratone siger at satsningen på en række nye asiatiske markeder er et naturligt skridt i Libratones globale ekspansionsstrategi, og nu er virksomheden klar til at tage springet videre ind på det store kinesiske forbrugermarked. I løbet af 4. kvartal 2013 åbner Libratone for distribution og salg af virksomhedens produkter i Kina i samarbejde med FreeSound.

”For FreeSound er det en perfekt timing at etablere Libratone på det kinesiske marked. Mange asiatere har de senere år oplevet et solidt velstandsløft, middelklassen er vokset markant og husholdningerne i de velhavende kinesiske regioner er begyndt at øge deres forbrug med fokus på design og livsstilsprodukter til hjemmet. Åbningen af en dedikeret Libratone-butik i Taipeis ’Soho district’ har været en endog meget succesfuld beslutning, som nu følges op af flere lignende concept stores i Greater China,” siger indehaver af FreeSound, Michael M. Thomsen.

Foruden samarbejdet med FreeSound er Libratone aktiv i Asien gennem en række distributører og retailpartnere, heriblandt Apple’s APAC organisation. Fokuslandene i Asien er i første omgang Japan, Sydkorea, Singapore og Greater China (Kina, Taiwan, Hong Kong og Macau). Senere skal Malaysia, Vietnam og Indonesien følge.

”Baseret på vores samarbejde med FreeSound og de foreløbige salgsresultater i regionen, har vi meget store forventninger til vores forretning i Asien i de kommende år.  Vækstraterne ser selvsagt meget gunstige ud grundet det store befolkningsgrundlag. Det skyldes blandt andet den kraftigt stigende anvendelse af smartphones og tablets og, ikke mindst, asiaternes store interesse for skandinavisk design,” fortæller Chief Commercial Officer hos Libratone, Fritz Andersen. ”Men vi er naturligvis opmærksomme på, at levemåden og brugeradfærden i Asien er noget anderledes end den vi kender fra Europa og USA. Vi positionerer derfor vores produkter lidt anderledes, for at imødekomme asiaternes levevis”.

Libratone gjorde tidligere i år sine lydsystemer kompatible med både Android og Windows-enheder. I tillæg til den allerede eksisterende AirPlay support for Apples iPhones, iPad og iPods betyder det, at Libratones højttalere nu kan bruges fra stort enhver smartphone, tablet eller PC.

www.libratone.com

 

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Læs videre med LB+

Tilbud

LB+ Total

Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home

LB+

Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede

LB+ Home

Fuld adgang til alt indhold på L&B Home

29,- / for 30 dage
87,- / mnd
50,- / mnd
Med et abonnement får du også:
  • Adgang til mere end 7.500 produkttests!
  • Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
  • Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
  • L&B TechCast – en podcast fra L&B
  • Deaktivering af annoncer
Vi har ingen bindingsperiode, du kan sige abonnementet op, når du vil.

Superbillig højttaler

Nu kan du vælge farve

Quad opgraderer sit flagskib

Trådløs luksus fra Frankrig

Epos vokser

Farverig Burmester-højttaler

Budgethøjttalere fra Q Acoustics

Ny højttalerserie fra DALI

Ny generation med unik model

Soundbar fra Steinway

Nyt flagskib fra Scansonic

"Prisvenlige" gulvhøjttalere fra Raidho

Lyd & Billede
Scroll to Top