Dazn udvider til mere end 200 lande, herunder Danmark

Canelo Alvarez' boksekamp den 2. maj markerer første større begivenhed på den globale sportsstreamingtjeneste.
forfatter

Den globale sportsstreamingtjeneste Dazn vil øge sin tilstedeværelse markant i 2020 og udvide til mere end 200 lande og territorier. Det skriver firmaet i en pressemeddelelse.

Fokus på boksning

Denne første fase af Dazns globale ekspansion vil være en engelsksproget tjeneste, der fokuserer på boksning og bygger på virksomhedens investeringer i sporten de seneste par år. Dazn har globale rettigheder til mange af verdens førende boksepromotere, herunder Golden Boy Promotions, Matchroom Boxing USA og GGG Promotions. Boksere som Alvarez og Gennadiy “GGG” Golovkin vil være en del af en portefølje af førsteklasses kampe og originalt indhold på den nye tjeneste året rundt.

“Fra foråret vil det meste af verden have adgang til Dazn og vores uovertrufne udvalg af boksebegivenheder,” siger John Skipper, bestyrelsesformand for Dazn-koncernens forretningsudvalg. Han fortsætter:

“Vores stald af verdensmestre repræsenterer nogle af verdens mest populære atleter, og vi vil arbejde sammen med dem om at arrangere spektakulære internationale begivenheder i mange år fremover.”

Snart kan du se bokseren Golovkin på din smartphone via Dazn-app’en. (Foto: Dazn)

Klassiske kampe

Udover live-sportsbegivenheder tilbyder Dazn et stadigt voksende arkiv med klassiske kampe, rapportager om atleter og en række originale programmer såsom 40 DAYS, The Making Of og ONE NIGHT.

Til dato er tjenesten tilgængelig i ni lande: Østrig, Brasilien, Canada, Tyskland, Italien, Japan, Spanien, Schweiz og USA.

Dazn-appen er tilgængelig globalt på de fleste internetforbundne enheder, herunder smartphones, tablets, bærbare computere, pc’er og dagligstue-enheder, såsom smart-tv’er og spillekonsoller.

Annonce

Priser på de forskellige markeder vil blive annonceret i løbet af de kommende uger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

forfatter

Peter Gotschalk

(f. 1973): Strategidirektør for Publish AS og journalist. Peter har arbejdet for Lyd & Billede siden 2012. Han har været aktiv som tech-journalist for talrige medier siden 1998, bl.a. som chefredaktør for gadget-magasinet GEAR og som journalist for magasinerne PC World og Privat Computer. Peter skriver om smartphones og andre bærbare enheder samt om teknologisk innovation, herunder 5G, elektronisk mobilitet og smarte hjem.
Annonce
Annonce

Læs også