Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhed

Premiere på Volvo C40 Recharge

Se billederne af den første Volvo C40 Recharge i Skandinavien.

Skrevet af / 30/08/2021 - 20:45
Premiere på Volvo C40 Recharge

Volvo C40 Recharge bliver snart sat i produktion, og de første kunder skulle få deres biler i løbet af fjerde kvartal 2021, ifølge Erik Trosby, der er kommunikationschef hos Volvo Car Norway.

Et tidligt eksemplar af elbilen er allerede ankommet til Norge. Vi har set nærmere på den og kan fortælle, at den kommende C40 Recharge ser både frisk og sporty ud.

Men først lidt fakta om C40 Recharge AWD:

  • 420 km rækkevidde (WLTP)
  • 78 kWh batterikapacitet
  • To elmotorer med i alt 408 hk
  • Firehjulstræk
  • 0-100 km/t: 4,7 s
  • Topfart begrænset til 180 km/t
  • 413 liter bagagerum + 31 liter frunk
  • 1800 kg trailervægt
  • Pris fra 459.080 kr.

C40 Recharge er bygget på samme CMA-platform som XC40 Recharge, og under skallen er bilerne ens, men som man kan se, er designet noget anderledes på C40 Recharge.

Læs også Denne XC40 ville vi vælge Den elektriske Volvo XC40 er en fabelagtig bil, specielt i denne udgave.

Den kraftigt skrånende taglinje stjæler noget af højden på bagsædet og en del bagagevolumen. De to små spoilere langs bagrudens øverste kant af er unikke for C40. Det samme er for- og baglygterne, men hvis man sætter sig ind i bilen, er interiøret det samme som på XC40 Recharge.

Bortset fra rat og gearskifter, der er redesignet.

Ligesom XC40 er C40 opkoblet med Google Android Auto. Det betyder adgang til Play Store, Google Maps og Google Assistant.

Udstyrsniveauet på C40 er lidt højere end på XC40, og det afspejles i prisen. Bl.a. er Harman Kardon-anlæg standard. Det samme er panoramatag, mens tonede ruder og anhængertræk er tilvalg.

Der findes også vinterdæk, med eller uden pigge, som man kan vælge til. Bilen leveres med helårsdæk, som jo i teorien burde fungere til alle årstider. Det går sikkert fint i Tyskland eller Belgien (hvor bilen produceres), men her i Norden må man altså have vinterdæk.

Ifølge Volvo er der ingen ændringer i dæmpnings- eller styringsopsætningen i forhold til XC40, så de kører helt ens og byder på den samme køreoplevelse.

Én ting til: XC40 Recharge bliver opdateret i uge 46 og vil også kunne trække op til 1800 kg anhængervægt, dvs. 300 kg mere end før.

Nedenfor kan du se flere billeder af C40 Recharge, i farven Fjord Blue og med Connect Textile/Microtech sportssæder samt blåt indtræk på dørsider og gulv.

_DSF0239 _DSF0236 _DSF0235 _DSF0234 _DSF0229 _DSF0230 _DSF0231 _DSF0232 _DSF0233 _DSF0228 _DSF0227 _DSF0226 _DSF0225 _DSF0224 _DSF0219 _DSF0220 _DSF0222 _DSF0223 _DSF0215 _DSF0214 _DSF0213 _DSF0209 _DSF0210 _DSF0212
<
>
Lasse Svendsen
(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Toyota Mirai: Et sandt mareridt

Ny Mini-model på vej

Topløs og toplækker fra Maserati

Snart kører Mercedes EQS endnu længere

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rækkevidde

Fuldstændigt vanvid

Xpeng afslører el-SUV for folket

Her er der plads nok

Snart kan du lynlade hos Ford

Så meget bedre er den nye Porsche Taycan?

ID. Buzz - endelig med firehjulstræk

0
Lyd & Billede
Scroll to Top