Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhed

Polestar fokuserer på luksus

Polestar 3 bliver som en sporty Volvo, men ikke med tre sæderækker.

Skrevet af / 19/09/2021 - 16:05
Polestar fokuserer på luksus

Ingen har set bilen endnu, men amerikanske Car & Driver har talt med Polestar-chef Thomas Ingenlath, som kan fortælle noget, vi allerede ved, og noget, som vi ikke vidste om den kommende SUV Polestar 3.

Den skal bygges side om side med næste generation af Volvo XC90 i South Carolina, men kun til det amerikanske marked. De biler, der kommer til Norden, skal bygges hos Polestar i Kina.

Polestars Thomas Ingenlath.

Car & Driver talte med Ingenlath under IAA Mobility-messen i München for nylig, hvor han kunne afsløre, at Polestar 3 ikke bliver en syvsæder, som mange nok troede.

“Jeg har intet imod tre sæderækker som sådan. Men i det øjeblik vi havde gjort det, havde I spurgt, hvad der adskilte den fra XC90,” siger han. “Med to rækker kan vi give bilen en mere aerodynamisk taglinje, ligesom det giver os bedre mulighed for at udnytte arealet mellem første og anden sæderække, hvilket virkelig vil give anden række en følelse af luksus.”

Profilen på Polestar 3 ser unægtelig sporty ud.

Bilen vil blive tilgængelig med både baghjulstræk og firehjulstræk, altså med én eller to motorer. De fleste markeder efterspørger og klarer sig fint med tohjulstræk, men som Ingenlath også sagde:

“Jeg ser det som en god kombination. Når alt kommer til alt, giver to motorer mere kraft og acceleration, men der er mange, som ikke har brug for det, og mange, der ikke har brug for firehjulstræk. I Norge og Østrig vil vi altid sælge flere biler med firehjulstræk, men i USA og Kina er folk tilfredse med én motor.”

Læs også Fransk udfordrer til Volkswagen ID.3 Rummelig, rap og med god rækkevidde.

Ingenlath antyder, at Polestar 3 kan løfte et produktionsvolumen på over 100.000 biler og endnu mere, når og hvis Precept-konceptet – en coupélignende firedørs sedan, som Polestar har planer om at lancere – kommer.

Lasse Svendsen
(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Toyota Mirai: Et sandt mareridt

Ny Mini-model på vej

Topløs og toplækker fra Maserati

Snart kører Mercedes EQS endnu længere

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rækkevidde

Fuldstændigt vanvid

Xpeng afslører el-SUV for folket

Her er der plads nok

Snart kan du lynlade hos Ford

Så meget bedre er den nye Porsche Taycan?

ID. Buzz - endelig med firehjulstræk

0
Lyd & Billede
Scroll to Top