TESTS GUIDES FILM & TV HØJTTALERE TV HOVEDTELEFONER HI-FI FOTO SMART HOME HJEMMEBIOGRAF COMPUTER MOBIL GAMING
Nyhed

Polestar 3 får firehjulstræk og LiDAR

Ambitiøse rækkeviddemål for den kommende Polestar 3.

forfatter
Publiceret 07/06/2022 - 22:21

Det første billede af Polestar 3 viser en bil, der lover mere plads end i Polestar 2. Bilen er en sporty SUV – eller crossover, afhængigt af øjnene, der ser – og virker mærkbart mere rummelig end Polestar 2.

Den store bagklap skjuler forhåbentlig et væsentlig større bagagerum end de 430 liter, som toeren har, og måske er der også mere bagsædeplads. Intet af dette ved vi dog noget konkret om, andet end at Polestar 3 vil blive præsenteret til oktober. Den vil sandsynligvis kunne bestilles allerede da, men næppe leveres før 2023.

Polestar siger, at den får autonom selvkørsel på motorvej, og til at opnå det bruger den LiDAR-sensorer fra Luminar og en processor fra Nvidia. Som måske er mest kendt for deres grafikkort.

Læs også Trimmet Polestar 2 Polestar 2 får mere effekt og bliver endnu mere sporty med en opgradering, som man selv skal ordne.
P2 front scaled 1

De første udgaver af Polestar 3 kommer med firehjulstræk fra to elmotorer, og Polestar siger, at rækkevidden bliver mere end 600 km efter WLTP-standarden.

“Polestar 3 er en SUV til den elektriske tidsalder. Med denne store, luksuriøse elbil og dens stærke individuelle brand-karakter udvider vi vores designidentitet,” siger Polestars CEO, Thomas Ingenlath. “Med denne bil bringer vi ‘sport’ tilbage til SUV’en, tro mod vores motorsportsrødder.”

Læs også Polestar laver racer-inspireret model i få eksemplarer Specialmodel af Polestar 2 med mere effekt og strammere understel.
652862 20220602 Polestar 2 BST edition 270 scaled 1

Den nye Polestar 3 bliver væsentlig større end Volvo-slægtningen XC40 Recharge og vil havne i samme segment som Tesla Model Y og Volkswagen iD.5.

Prisen er ikke nævnt med ét ord; den slags er det for tidligt til. Men den kommer sandsynligvis til at koste noget mere end en tilsvarende Polestar 2, da bl.a. det større batteri vil være med til at øge prisen.

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Kommentarer


Velkommen til Lyd & Billedes kommentarfelt. Vi vil gerne vide, hvad du mener. Hold dig til emnet og vær saglig, så slipper vi for at moderere indlæg. Andre spørgsmål eller synspunkter rettes til redaktionen@lydogbillede.dk.

Subscribe
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Fransk flirt Lidt luksus har aldrig skadet nogen, mener franske DS Automobiles. De har fuldstændig ret.
Nu ved vi hvordan Polestar 5 skal se ud Der er gode grunde til at tro, at den kommende Polestar 5 vil se sådan ud.
Lækker og elektrisk med god rækkevidde Peugeot e-408 bliver en stor crossover med god rækkevidde.
Blandt de allerfedeste familiebiler Når man har brug for plads til hele familien, men gerne vil have noget, der virkelig kan rykke, er Model Y Performance noget af det bedste, man kan få.
Her er Volkswagens første elektriske sedan Designskitser giver et smugkig på en fremtidig model designet til den øvre middelklasse i Kina. Bilen kommer også til Europa og USA.
Mest bil for pengene Cupra Born er VW ID.3’s seje tvilling. Med et frækkere look og mere adrætte køreegenskaber – til en lavere pris.
Følg Lyd & Billede
Send this to a friend