TESTS GUIDES FILM & TV HØJTTALERE TV HOVEDTELEFONER HI-FI FOTO SMART HOME HJEMMEBIOGRAF COMPUTER MOBIL GAMING
EFTERÅRSTILBUD: 3 UGER FOR 3 KR
Nyhed

Polestar 3 får firehjulstræk og LiDAR

Ambitiøse rækkeviddemål for den kommende Polestar 3.

forfatter
Publiceret 07/06/2022 - 22:21

Det første billede af Polestar 3 viser en bil, der lover mere plads end i Polestar 2. Bilen er en sporty SUV – eller crossover, afhængigt af øjnene, der ser – og virker mærkbart mere rummelig end Polestar 2.

Den store bagklap skjuler forhåbentlig et væsentlig større bagagerum end de 430 liter, som toeren har, og måske er der også mere bagsædeplads. Intet af dette ved vi dog noget konkret om, andet end at Polestar 3 vil blive præsenteret til oktober. Den vil sandsynligvis kunne bestilles allerede da, men næppe leveres før 2023.

Polestar siger, at den får autonom selvkørsel på motorvej, og til at opnå det bruger den LiDAR-sensorer fra Luminar og en processor fra Nvidia. Som måske er mest kendt for deres grafikkort.

Læs også Trimmet Polestar 2 Polestar 2 får mere effekt og bliver endnu mere sporty med en opgradering, som man selv skal ordne.
P2 front scaled 1

De første udgaver af Polestar 3 kommer med firehjulstræk fra to elmotorer, og Polestar siger, at rækkevidden bliver mere end 600 km efter WLTP-standarden.

“Polestar 3 er en SUV til den elektriske tidsalder. Med denne store, luksuriøse elbil og dens stærke individuelle brand-karakter udvider vi vores designidentitet,” siger Polestars CEO, Thomas Ingenlath. “Med denne bil bringer vi ‘sport’ tilbage til SUV’en, tro mod vores motorsportsrødder.”

Læs også Polestar laver racer-inspireret model i få eksemplarer Specialmodel af Polestar 2 med mere effekt og strammere understel.
652862 20220602 Polestar 2 BST edition 270 scaled 1

Den nye Polestar 3 bliver væsentlig større end Volvo-slægtningen XC40 Recharge og vil havne i samme segment som Tesla Model Y og Volkswagen iD.5.

Prisen er ikke nævnt med ét ord; den slags er det for tidligt til. Men den kommer sandsynligvis til at koste noget mere end en tilsvarende Polestar 2, da bl.a. det større batteri vil være med til at øge prisen.

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Skriv en kommentar

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.
Se præsentationen af Polestar 3 her Følg med når vi viser Polestar 3 frem d. 12. oktober.
Flere kræfter og øget rækkevidde Opgraderer DS 3 Crossback og Peugeot e-208.
Xpeng G9: På vej til Danmark God plads, høj komfort, og bygget "som en koncertsal".
Teslas 4680-batterier: temmelig ordinære På Battery Day lovede Elon Musk nye batterier med helt ny teknologi og banebrydende kapacitet. Nu er batteriene her ... og de er helt almindelige.
Ferrari med 715 hk og 1420 watt Burmester-lydanlæg Ultra-stærke kræfter både under motorhjelmen og i kabinen.
Automatisk opladning hos flere leverandører Snart kan du oplade BMW'en bare ved at sætte kablet til opladeren.
Følg Lyd & Billede