TESTS GUIDES FILM & TV HØJTTALERE TV HOVEDTELEFONER HI-FI FOTO SMART HOME HJEMMEBIOGRAF COMPUTER MOBIL GAMING
Nyhed

BMW i7 får egen hjemmebiograf

Nu ved vi mere om rækkevidde og infotainment-system.

forfatter
Publiceret 16/03/2022 - 20:33

Mercedes EQS får snart konkurrence fra sin nærmeste rival i luksussegmentet. BMW lancerer den batteridrevne i7 til april og har netop afsløret rækkevidden og lidt mere om, hvad vi kan forvente os.

Bilen bliver, som billederne antyder, omkring fem meter lang og bliver med garanti et rummeligt sted at være. Den kan også leveres med indbygget hjemmebiograf, idet bagsædepassagererne kan hygge sig med en 31 tommers skærm i 32:9-format, som fældes ned fra loftet.

P90454291 highRes the new bmw 7 series scaled 1
BMW i7 entertainment. (Foto: BMW)

Skærmen understøtter 8K-streaming, og med Dolby Atmos og lyd fra Bowers & Wilkins kan bagsædet meget vel være det bedste sted at være i en i7.

Foran vil man formentlig blive mødt af en stor horisontal, buet skærm med BMW’s intuitive iDrive OS 8, ligesom i iX xDrive 50 og i4 M50. Nogle af designvalgene vil minde om konceptbilen BMW XM, som vi skrev om for nylig, med et udvalg af My Modes og forskellige måder at lyse interiøret op på.

P90454294 highRes the new bmw 7 series scaled 1
BMW i7 interiør. (Foto: BMW)

BMW siger, at i7 vil få en rækkevidde på op til 580-610 km ifølge WLTP og et forbrug på 19,7-18,9 kWh pr. 100 km. Det tyder på, at batteriet er det samme som i iX xDrive 50, altså på 105 kWh, og det forventes, at i7 vil komme i mindst tre varianter med forskellig batterikapacitet, effekt og rækkevidde.

P90454290 highRes the new bmw 7 series 989x556 1 P90454293 highRes the new bmw 7 series 989x556 1 P90445377 lowRes 989x659 1 P90445384 lowRes 989x659 1 P90445387 lowRes 989x659 1
<
>
(Foto: BMW)
Annonce
forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Skriv en kommentar

Buzz kan vende på en femøre! Den moderne version af folkevognbussen er en ægte fuldtræffer – bortset fra ét problem.
Hurtigere Abarth-udgave af Fiat 500e På vej med flere hestekræfter og falsk motorlyd
Den ikoniske Golf genopstår som elbil Kommer formentlig også som elektrisk Golf GTI.
Prægtige Morgan får lyd fra Sennheiser Morgan er ægte britisk bilkunst. Og nu får de lydanlæg fra selveste Sennheiser. Først ude er Plus Four og Plus Six.
Porsche Macan bliver elektrisk: Her er de friske detaljer Porsche har frigivet flere detaljer om den elektriske version af Macan, som forventes at komme ud på vejene i 2024. Der loves over 600 hestekræfter, 100 kWh batteri og lang rækkevidde!
Volvo EX90 ny luksus-SUV er lanceret og prissat Volvos flagskib kan bestilles nu og leveres i 2024
Følg Lyd & Billede