Flight

Med Flight tager Robert Zemeckis os med på en personlig rejse i en stærk mands livskamp. Et gribende drama om den legendariske flykaptajn Whip Whit, som kæmper med personlige problemer og nægter at indse det. Zemeckis’ bedste film i mange år!

Publiceret 02/09/2013 - 10:31
Flight

Whip (Washington) er et levn fra flyselskabernes guldalder og lever også derefter. Han omgiver sig med de lækreste stewardesser, fester hele natten og dagen med – og flyver sine passager rundt med en heftig promille i blodet. Det fungerer for så vidt helt fint, indtil han en dag kommer ud for et forfærdeligt flystyrt. Mirakuløst nok lykkes det Whip at redde de fleste passagerers liv, men efterspillet graver i hans privatliv, og hans karriere og frihed sættes på spil. Alligevel nægter Whip at indse sit store problem – alkoholens klamme greb.

Når Zemeckis endelig bevæger sig bort fra film, som drives frem af teknikken, viser han igen, hvilken mester han er med mellemmenneskeligt drama. Med et medrivende og stærkt personligt manuskript, ekstremt godt skuespil fra Washington, Greenwood, Reilly, Goodman og til og med Cheadle følger vi Whips traumatiske færd for at blive troet om årsagen til styrtet, for at redde karrieren og samtidig vinde kampen mod Kong Alkohol.

På både lyd- (dts-MA 5.1) og billedsiden leverer denne BD topkvalitet. Et fascinerende skarpt billede og et særdeles rigt og præcist surround-spor trækker os ind i den heftigste flystyrtscene siden Fearless. Bonusmæssigt bliver vi spist af med en bag-om-filmen på kun 11 minutter, nogle spørgsmål og svar, baggrunden for filmen og et interessant kig på flystyrtscenen.

Læse hele artikkelen? eller bliv medlem af LB+.

Med LB+ får du adgang til ALT indhold på lydogbillede.dk

LB+ inkluderer