Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

IWC hopper med på smart-bølgen

Sådan kan IWC Connect-ur komme til at se ud, hvis vi skal tro en meget ordknap pressemeddelelse.

Skrevet af / 12/05/2015 - 08:00
IWC hopper med på smart-bølgen

Den schweiziske urindustri har tilsyneladende svært ved at finde ud af, hvilket ben den skal stå på. Truslen fra smart-ure kan meget vel være ren hype. Rolex vil sandsynligvis ikke sælge færre ure, selv om markedet for smart-ure skulle eksplodere. Siden kvartskrisen i 70’erne har en den schweiziske urindustri haft held til at positionere sig i luksusmarkedet for ure, og den har de senere år været næsten uberørt af finanskrisen og udfordringen fra træningsure og smartphones.

Afslører Tag Heuer et smart-ur på CES?

IWC fra Schaffhausen i det nordlige Schweiz er en myg i sammenligning med Rolex’ millionsalg af ure. Men også de er vokset i de seneste år. Nu kan det se ud som om, at de tænker at gøre deres ure smartere med IWC Connect.

IWC-Connect-smartwatch-strap

De er bedst kendt i urverdenen for de antimagnetiske Ingenieur-ure og piloture. Det første opkoblede ur ser ud til at blive IWC Big Pilot, som bag urskiven drives af et IWC-værk med syv-dages gangreserve. Altså ingen elektronik i det allerhelligste.

I stedet har de lavet en smart læderrem til uret, med IWC Connect integreret. Ikke helt ulig Montblancs Time Walker Urban Speed ​​e-Strap.

Præcis hvad elektronikken skal gøre, er det ikke let at læse sig til ud fra pressemeddelelsen. Men ifølge Georges Kern, som chef for IWC Schaffhausen, er remmen forbundet til Internet of Things (IoT).

Om dette betyder, at remmen bipper og vibrerer, registrerer puls og antallet af trin, er stadig uklart, men IWC lover at holde os opdateret på sin webside og på de sociale medier.

I mellemtiden kan du hvile dine øjne på denne teaservideo:

Lasse Svendsen
(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kinas supercomputer slår rekord

AI-generator skaber realistiske videoer

ChatGPT får hukommelse - som kan slås fra

Kan dette pandebånd kontrollere drømme?

Googles chatbot skifter navn til Gemini

ISS modtager opgraderet computer

Nu bliver Googles AI meget klogere - på dansk!

Hyperloop i Italien

Imponerende resultater med Googles video-AI

Jorden ramt af dobbelt solstorm - Mobile netværk og GPS nede i en halv time

Japans månelandingsfartøj er døende

Magnet-tog på konventionel jernbane

0
Scroll to Top