Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhed

Heineken og Bodega lancerer The Boring Phone

En dum mobil til unge mennesker, der vil bryde deres afhængighed af sociale medier.

Skrevet af / 17/04/2024 - 15:57
Heineken og Bodega lancerer The Boring Phone

Mange af os elsker vores smartphones, men nogle lidt for meget. En undersøgelse bestilt af Heineken viser, at 90 procent af Millennials og Gen Z indrømmer, at de scroller på deres telefoner, mens de er i selskab med venner og familie. I gennemsnit tjekker de deres telefon syv gange i løbet af en aften, når de er ude.

Foto: Heineken/Bodega

Den største distraktion ved socialt samvær er sociale medier, siger 62 procent, mens 36 procent tjekker arbejdsmails, og en ud af tre indrømmer, at de faktisk spiller spil i stedet for at deltage i samtalen. 37 procent føler, at de tjekker deres telefon for ofte, og 32 procent ville gerne droppe telefonen og være sociale i stedet. Hele 22 procent slukker i dag mobilen i sociale sammenhænge, og yderligere 38 procent siger, at de overvejer at gøre det.

Læs også Mobil med basale funktioner er målrettet skærmtrætte unge Relanceret klapmobil skal ramme TikTok-generationen.

Af denne grund har såkaldte feature phones, eller “dumme” telefoner, faktisk vundet indpas. Mange unge synes, det er skønt ikke at have adgang til apps eller internet, men alligevel kunne nås, hvis det er nødvendigt.

Foto: Heineken/Bodega

Derfor er Heineken gået sammen med modefirmaet Bodega om at skabe deres egen mobil, produceret af finske HMD. Ølproducenten håber naturligvis, at folk vil tale sammen og drikke et glas øl i stedet for at scrolle på mobilen.

In creating The Boring Phone we have gone back to basics, we have dialled down the tech to help people truly connect over a beer, without any distraction from the constant buzzing and dings,” siger Nabil Nasser, the Global Head of Heineken.

Mobilen kaldes The Boring Phone, fordi den stort set kun kan bruges til at foretage opkald og sende tekstbeskeder. Den har et kamera, men det tager virkelig dårlige billeder. Den eneste underholdning er FM-radio. Derimod har den en batteritid, der vækker minder om de gode gamle Nokia-mobiler. Den holder strøm i en uge og kan klare seks timers opkald på 3G/4G-netværket.

The Boring Phone får premiere på Milan Design Week den 18. april og vil i første omgang blive givet væk i markedsføringsøjemed.

Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhedsredaktør. Jonas har arbejdet for Lyd & Billede siden 2007 og skriver om det meste, der kan kaldes bærbart, dvs. smartphones, trådløse højttalere og hovedtelefoner. Indimellem trænger hans tests sig ind på kollegernes områder – multirumslyd, hjemmebiograf og foto. Jonas startede sin karriere som tech-journalist på IDG og har skrevet for PC för Alla, Internetworld og det, der senere blev til M3.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Apple i shitstorm: Undskylder nu for brutal reklame

Nokia 3210 er tilbage!

Klogere og stærkere - samme kamera

iPad Pro får to OLED-paneler

Ny iPad Air fås i to størrelser

Nothings designkonkurrence er afsluttet

Sov du over dig i morges? Apple indrømmer, at det var deres skyld!

Tag en digital detox med Nokias nye dumme mobiler

Her er HMD's egne mobiler

Sporingstag til Googles Find My-netværk

OnePlus på vej med nye produkter

Heineken lancerer trist mobil

Scroll to Top