Foto & Video Hi-fi Hjemmebiograf Hovedtelefoner Højttalere TV

Ny butik, nyt koncept

Bang & Olufsen lancerer en ny generation butikker med et nyt koncept. Den første har åbnet på Strøget i København.

Skrevet af / 18/04/2013 - 12:57
Ny butik, nyt koncept

Bang & Olufsens første flagship store baseret på et helt nyt designkoncept har åbnet i København. Det nye koncept byder på hvad man kalder “en sanselig oplevelse inden for lyd og design”. Senere på året lanceres konceptet i butikker i resten af verden. Et hold ledet af Johannes Torpe, Bang & Olufsens første kreative direktør nogensinde, er ansvarlig for det nye butikskoncept.

“Bang & Olufsen butikken er det sted, hvor eksisterende kunder og den nye og kræsne generation af unge forbrugere kan høre, se, føle samt prøve Bang & Olufsens produkter,” fortæller kreativ direktør Johannes Torpe. “Vi har designet en butik, som emmer af luksus, men samtidig byder alle for hvem lyd er vigtig, varmt velkommen. Det nye koncept er designet til at pirre nysgerrigheden, mens man bevæger sig rundt i butikken. Vi ønsker, at så mange som muligt får anledning til at komme ind og udforske vores magiske oplevelsesunivers,” fortsætter han.

IMG_4870r

Det hele går ud på, at man nemt skal kunne afprøve alle de forskellige produkterne og få en såvel indbydende som aflappet oplevelse. I hjertet af det nye butikskoncept er der opstillet en væg med de bedst sælgende Bang & Olufsen højtalere. Væghøjttalerne er monterede på svingbare vægpaneler, så at kun den højttalere du lytter på er synlig. Du kan lytte til al slags musik, inklusive din egen playliste streamet fra din smartphone og teste lyden fra de forskellige højttalere. Man har lagt stor energi på at akustisk optimere rummet – ikke for meget, ikke for lidt, men for at skabe bedst mulig oplevelse for kunden. Og det er faktisk en meget behagelig akustik i den ny butik.

Her er også andre svingbare vægge, hvor du kan få forskellige oplevelser afhængig af væggens placering. Der skiftes utrolig nemt mellem forskellige opsætninger af fjernsyn og lyd.

IMG_4871r

En B&O PLAY zone inviterer i lighed med Apple Stores koncept besøgende til at lege med produkterne og lytte til hele PLAY-kollektionen, der byder på høretelefoner, bærbare lydsystemer etc.

I et mere privat område kan besøgende fordybe sig i nogle af Bang & Olufsens klassiske systemer i den eksklusive ende. Her kan man se film på de nyeste B&O tv og få lyden i surround. I dette rum findes også lidt memorablia med historiske B&O produkter, historiske billeder og andet, alt for at skabe stemning og at vise lidt af firmaets over 80 år med lyd.

www.bang-olufsen.dk

IMG_4862r

Udenfor den nye butik glinsede en Aston Martin – selvfølgelig var den, som alle Aston, udstyret med kvalificeret lydudstyr fra B&O.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Læs videre med LB+

Tilbud

LB+ Total

Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home

LB+

Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede

LB+ Home

Fuld adgang til alt indhold på L&B Home

29,- / for 30 dage
87,- / mnd
50,- / mnd
Med et abonnement får du også:
  • Adgang til mere end 7.500 produkttests!
  • Store rabatter hos vores samarbejdspartnere i LB+ Fordelsklub
  • Ugentlige nyhedsbreve med seneste nyheder/li>
  • L&B TechCast – en podcast fra L&B
  • Deaktivering af annoncer
Vi har ingen bindingsperiode, du kan sige abonnementet op, når du vil.

Streamer og streamingforstærkere fra Arcam

Guitarformet kendis-pladespiller

Heftig mono-topmodel fra Mola Mola

Dansk debut i særklasse

Nu har de lavet en DAC

Ultra-streamer fra Wiim

Concorde er tilbage

Den så vi ikke komme

Polsk hi-fi er en ting

Denne har du næppe set før

Specialmodel i Lamborghini-farver

NAD-integreret lover toplyd til budgetpris

Scroll to Top