TESTS Foto & Video Hi-fi Hjemmebiograf Hovedtelefoner Højttalere TV

Ny butik, nyt koncept

Bang & Olufsen lancerer en ny generation butikker med et nyt koncept. Den første har åbnet på Strøget i København.

Af / 18/04/2013 - 12:57
Ny butik, nyt koncept

Bang & Olufsens første flagship store baseret på et helt nyt designkoncept har åbnet i København. Det nye koncept byder på hvad man kalder “en sanselig oplevelse inden for lyd og design”. Senere på året lanceres konceptet i butikker i resten af verden. Et hold ledet af Johannes Torpe, Bang & Olufsens første kreative direktør nogensinde, er ansvarlig for det nye butikskoncept.

“Bang & Olufsen butikken er det sted, hvor eksisterende kunder og den nye og kræsne generation af unge forbrugere kan høre, se, føle samt prøve Bang & Olufsens produkter,” fortæller kreativ direktør Johannes Torpe. “Vi har designet en butik, som emmer af luksus, men samtidig byder alle for hvem lyd er vigtig, varmt velkommen. Det nye koncept er designet til at pirre nysgerrigheden, mens man bevæger sig rundt i butikken. Vi ønsker, at så mange som muligt får anledning til at komme ind og udforske vores magiske oplevelsesunivers,” fortsætter han.

IMG_4870r

Det hele går ud på, at man nemt skal kunne afprøve alle de forskellige produkterne og få en såvel indbydende som aflappet oplevelse. I hjertet af det nye butikskoncept er der opstillet en væg med de bedst sælgende Bang & Olufsen højtalere. Væghøjttalerne er monterede på svingbare vægpaneler, så at kun den højttalere du lytter på er synlig. Du kan lytte til al slags musik, inklusive din egen playliste streamet fra din smartphone og teste lyden fra de forskellige højttalere. Man har lagt stor energi på at akustisk optimere rummet – ikke for meget, ikke for lidt, men for at skabe bedst mulig oplevelse for kunden. Og det er faktisk en meget behagelig akustik i den ny butik.

Her er også andre svingbare vægge, hvor du kan få forskellige oplevelser afhængig af væggens placering. Der skiftes utrolig nemt mellem forskellige opsætninger af fjernsyn og lyd.

Annonce

IMG_4871r

En B&O PLAY zone inviterer i lighed med Apple Stores koncept besøgende til at lege med produkterne og lytte til hele PLAY-kollektionen, der byder på høretelefoner, bærbare lydsystemer etc.

I et mere privat område kan besøgende fordybe sig i nogle af Bang & Olufsens klassiske systemer i den eksklusive ende. Her kan man se film på de nyeste B&O tv og få lyden i surround. I dette rum findes også lidt memorablia med historiske B&O produkter, historiske billeder og andet, alt for at skabe stemning og at vise lidt af firmaets over 80 år med lyd.

www.bang-olufsen.dk

IMG_4862r

Udenfor den nye butik glinsede en Aston Martin – selvfølgelig var den, som alle Aston, udstyret med kvalificeret lydudstyr fra B&O.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Læs videre med LB+

stopper automatisk

LB+ Total UGE

Fuld adgang til alt LB+ indhold - Ingen bindingsperiode!

TILBUD

Tilbud - 4 uger 4 kr.

Fuld adgang til alt LB+ indhold

LB+ Total 12 måneder

Fuld adgang til alt indhold på Lyd & Billede og L&B Home i 12 måneder

59 kr
4 kr / første mnd
108 kr / mnd
Med LB+ får du:
  • Adgang til mere end 7.800 produkttests!
  • Store rabatter hos vores partnere i LB+ Fordelsklub
  • Ugentlige nyhedsbreve med de seneste nyheder
  • L&B TechCast – en podcast fra L&B
  • Magsinet digitalt – ny udgave hver måned
  • Deaktivering af annoncer
  • L&B+ Video – kom med L&B-redaktionen bag kulisserne, på de store tech-messer og meget mere!

Bærbar CD-afspiller med avanceret DAC

Phono-trin med Nuvistor-rør

Retro rør-DAC fra FiiO

Første integrerede forstærker fra TAD

Nu er de her endelig

Nye premium-pickupper

Flagskibsstreameren er helt sin egen

Teac dropper DAC i ny streamer

Stream S3 er seriøs svensk hi-fi uden ledninger

Ny topmodel debuterer

Se hvad du gik glip af

Pladespiller-ikonet får nyt liv