TESTS Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi
NYHED: LB+ TOTAL UGE - Ingen bindingsperiode! KØB NU

Nyhed

Snart får VW’s biler de fysiske knapper tilbage. Endelig!

Touchskærme og touchknapper er slet ikke noget, bilisterne efterspørger, så de gode gammeldags knapper er på vej tilbage.

Af / 24/12/2023 - 10:00
Snart får VW’s biler de fysiske knapper tilbage. Endelig!

Volkswagen har i flere år arbejdet på at opdatere og modernisere interiøret i sine biler. En del af det har været at “teslaficere” bilerne ved at flytte information og funktioner til en centralt placeret touchskærm.

Læs også Nyhed: Her er Volkswagen ID.7 Endelig afsløret! ID.7 bliver en rummelig sedan, hvor 'rækkevidde' nok er det vigtigste stikord.

Desværre glemte bilproducenten at spørge den vigtigste gruppe – bilkøberne – om det var noget, de ønskede sig. Det var det ikke. Dels er det meget nemmere at finde en fysisk knap med fingeren og mærke, om man har trykket på den eller ej, sammenlignet med en touchskærm. Dels er det direkte farligt at fjerne blikket fra vejen og visuelt lede efter varmereguleringen i skærmmenuerne.

Læs også TEST: Volkswagen ID. Buzz Pro Den moderne version af folkevognbussen er en ægte fuldtræffer – bortset fra ét problem.

En storm af protester har derfor ramt Volkswagen, som er blevet tvunget til at trække i land. De oplyser nu, at de fra og med ID.2all Concept vil tage et skridt tilbage. Konceptbilen har nu en række bagbelyste knapper over touchskærmen, og det vil blive rullet ud til andre modeller derefter.

Læs også Nyhed: Har du købt en ny Tesla? Snart kan du få blinklysarmen tilbage Det nye Tesla-rat uden arm til blinklyset er virkelig træls. Løsningen kommer snart. Men ikke fra Tesla.
Annonce
(f. 1969): Journalist og nyhedsredaktør. Jonas har arbejdet for Lyd & Billede siden 2007 og skriver om det meste, der kan kaldes bærbart, dvs. smartphones, trådløse højttalere og hovedtelefoner. Indimellem trænger hans tests sig ind på kollegernes områder – multirumslyd, hjemmebiograf og foto. Jonas startede sin karriere som tech-journalist på IDG og har skrevet for PC för Alla, Internetworld og det, der senere blev til M3.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Video-apps på vej til Android Auto

Hyundai: Studentens elektriske drømmebil

Sådan undgår du, at en selvkørende elbil smadrer dit mobilkamera

Genesis tager kampen op med Tesla

Volvo først med Android Auto-funktioner

Så nemt er det at hacke din bil

Peugeot: Populær elbil får kraftig opdatering

Elektrisk terrængående køretøj til nordiske forhold

Hjernen elsker bilkørsel højere end musik

Fords elbil-succes bliver endnu bedre

SUV med 1.000 km rækkevidde og ekstrem ladehastighed

Pump cyklen uden sved på panden