Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhed

Mercedes-Benz’ eldrevne SUV’er får en stor opdatering

De kompakte elektriske SUV'er EQA og EQB får længere rækkevidde, et nyt infotainmentsystem og Burmester med Atmos.

Skrevet af / 25/08/2023 - 15:52
Mercedes-Benz’ eldrevne SUV’er får en stor opdatering

Mercedes-Benz’ elektriske SUV’er på indgangsniveau er de kompakte EQA og EQB. Til 2024-sæsonen er begge blevet opdateret med hensyn til udseende, ydeevne og udstyr.
EQA øger rækkevidden fra 414 kilometer (WLTP) til 560 kilometer, bl.a. takket være nye dæk med optimeret rullemodstand.

Læs også Mercedes EQA 300 4MATIC: Alle kan jo ikke køre Tesla … Mercedes EQA 300 er ikke den hurtigste eller mest udholdende elektriske SUV, men hvilken komfort!

Den femsæders EQB fås nu med anhængertræk, maksimal anhængervægt på 1.400 kg for forhjulstrukket udgave og 1.700 kg med firehjulstrækket. Det maksimale kugletryk er 80 kg, hvilket giver mulighed for cykelholdere med elcykler bagpå.

(Foto: Mercedes-Benz)

Begge modeller har en ny front, der minder om deres store søskende EQE og EQS. Opladning kan nu ske med Plug & Charge, uden kort eller apps – alt oplades til Mercedes me charge. Det fungerer bl.a. på alle Ionity-hurtigladere i Europa.

Læs også Syvsæder med premiumfølelse Mercedes EQB er så gennemført lækker at køre, at vi næsten glemte, at den også har en ulempe.

Indvendigt bliver den 10,25 tommer store centerskærm standard. MBUX-infotainmentsystemet er opdateret med bedre stemmestyring, opdaterede førerassistenter og over-the-air-opdateringer.

(Foto: Mercedes-Benz)

Burmester-lydsystemet (ekstraudstyr) er nu forbedret med understøttelse af Dolby Atmos.

De nye modeller kan bestilles fra dette efterår med levering i begyndelsen af 2024.

Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhedsredaktør. Jonas har arbejdet for Lyd & Billede siden 2007 og skriver om det meste, der kan kaldes bærbart, dvs. smartphones, trådløse højttalere og hovedtelefoner. Indimellem trænger hans tests sig ind på kollegernes områder – multirumslyd, hjemmebiograf og foto. Jonas startede sin karriere som tech-journalist på IDG og har skrevet for PC för Alla, Internetworld og det, der senere blev til M3.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Polestars hurtigste bil er en drøm på langtur

Tesla-batterier: - Nedbrydes næsten ikke

Ammoniakmotor truer elbiler

Fisker er tæt på afgrunden

Firkantet charme fra Fiat

Luksus-familiebilen kører som et lyn

Meget imponerende debut

Nyt infotainmentsystem og op til 600 km rækkevidde

Skulle hente sin Cybertruck - endte på skadestuen

Batteridrevet havetraktor fra Husqvarna

Hybrid-elcykel skabt til Skandinavien

"Ingen" vil have Tesla Full Self Driving

Scroll to Top