Ioniq 6 N er udstyret med et dobbeltmotor firehjulstræksystem, der leverer 478 kW (650 hk) og 770 Nm drejningsmoment, men kun i 10 sekunder ad gangen ved aktivering af ‘N Grin Boost’-funktionen. Standardydelsen ligger på 601 hk. Bilen accelererer fra 0-100 km/t på 3,2 sekunder ifølge Hyundais egne målinger og har en tophastighed på 257 km/t.
Batteriet på 84 kWh giver en WLTP-rækkevidde på 469 km. For at modvirke effekttab under intensiv kørsel har Hyundai udviklet et nyt batteristyringssystem med forbedret køling. Magnetsystemet i både for- og bagmotorerne er forstærket med cirka 19,8 procent for at reducere varmeudvikling ved vedvarende høj belastning.

Teknologien, der skal give chaufføren et bredt grin
Et centralt element i Ioniq 6 N er systemerne, der skal simulere fornemmelsen af at køre en klassisk sportsvogn. ‘N e-Shift’ simulerer gearskift via padler bag rattet, mens ‘N Active Sound+’ genererer motorlyd (ja, vroom, vroom!) gennem bilens højtalere. Føreren kan vælge mellem tre forskellige lydprofiler.
N Drift Optimizer muliggør kontrolleret overstyring gennem justerbare parametre for driftinitiering, vinkel og hjulspind. ‘N Track Manager’-funktionen lader brugeren registrere banedata og omgangstider.
Undervogn og køreegenskaber
Undervognen i Ioniq 6 N er omarbejdet i forhold til standardversionen med et lavere tyngdepunkt og længere caster-trail, hvilket giver bedre retningsstabilitet og mere direkte styrefeedback. De elektronisk styrede dæmpere tilbyder forskellige indstillinger til gade- og banekørsel. Stivere fjedre og en ekstra tværgående forstærkning bagerst skal øge karosseriets stivhed.

Karosseri og aerodynamik
Designet af Ioniq 6 N inkluderer 30 mm bredere skærme på hver side, en bagvinge og andre ændringer med fokus på aerodynamik. Fronten har fået større luftindtag med aktive flapper, og bagenden er udstyret med en diffusor. Bilen er monteret med 20-tommer smedede alufælge.
Luftmodstandskoefficienten er målt til 0,274 Cd, hvilket er højere end standardmodellens 0,21. Dette skyldes prioriteringen af nedadrettet tryk frem for mindst mulig luftmodstand.
Ioniq 6 N baseres på samme E-GMP-platform som Ioniq 5 N og Kia EV6 GT. I forhold til konkurrenter som Tesla Model 3 Performance (335 kW, 0-100 km/t på 3,3 sekunder) og BMW i4 M50 (400 kW, 0-100 km/t på 3,9 sekunder) tilbyder Hyundai mere effekt og marginalt hurtigere acceleration.
800V-arkitekturen muliggør opladning fra 10 til 80 procent på cirka 18 minutter ved højeffekt-ladestandere.
Pris og tilgængelighed
Hyundai Ioniq 6 N forventes at komme på markedet i 2026. Priser er ikke offentliggjort, men den vil sandsynligvis koste omkring samme niveau som Ioniq 5 N, der i Storbritannien koster mellem 65.000-70.000 pund. I USA ventes prisen at starte omkring 60.000 dollars.
Den danske pris bliver formentlig væsentligt højere end standardudgaven af Ioniq 6, der starter ved 324.995 kroner. Hyundai tilbyder normalt fem års garanti uden kilometerbegrænsning.



