Crescent kalder sin nye elcykel en tohjulet SUV

De nye modeller er både robuste og komfortable, men er også velegnede til bagage.

YEC535 31 crescent Elska helbild på cykel gymmande i bakrunden dampad framgaffel

Foto: Crescent

Crescents nye elcykler er inspireret af bilernes udvikling til SUV’er, hvor de er blevet store og kantede, mere karakterfulde og mere robuste. De har en rammegeometri, der giver dem sporty komfort, samtidig med at dækkene ruller let på asfalten, men er stærke nok til ikke at miste grebet i terræn.

Denne cykeltype er særligt velegnet til de nordiske lande, hvor overgangen fra bymiljø til naturens skiftende underlag er inden for cykelafstand. Vores eSUV-modeller, Elska og Elgot, er designet til at håndtere alle typer terræn og vejrforhold, hvilket gør dem til ægte allround-cykler,” siger Johanna Smedberg, chef for Crescents produktudvikling.

Nøglebegrebet for Crescents udviklingsteam er »form follows function«, hvilket betyder, at designet er en følge af de funktioner, man stræber efter. Cyklernes batteri samt kabler og motor er usynligt integreret i cykelstellet. Med bagagebærere foran og bagpå kan man transportere ekstra gods, og den bageste har et AVS-kliksystem, der gør den kompatibel med barnestolens quick-release.

Cyklerne har lygter, der altid er tændt, integreret bremselys og refleksdetaljer for øget sikkerhed. De har et femgears Shimano-bagnav og kraftige hydrauliske skivebremser. Motoren er en Shimano 6100 med et drejningsmoment på 60 Nm, der drives af et 400 Wh batteri.

Læs også DUEL: 2 el-løbehjul Et elektrisk løbehjul kan være praktisk til de mindre ture i byen eller frem og tilbage mellem stationer, når du skal med toget. Men er det dyreste bedst? Ikke nødvendigvis.

Pris og tilgængelighed

Både damemodellen Elska 20S og herremodellen Elgot 20S er på vej ud i handelen. Priserne er endnu ikke offentliggjort, men vil komme tættere på lancering.

Læs mere hos Crescent

Læs videre
Exit mobile version