TESTS GUIDES FILM & TV HØJTTALERE TV HOVEDTELEFONER HI-FI FOTO SMART HOME HJEMMEBIOGRAF COMPUTER MOBIL GAMING

forfatter
Publiceret 30/10/2020 - 09:00

ID-serien er Volkswagens store elbilsatsning, og her taler vi teknologisk avancerede sager til populære priser. ID.4 er en familievenlig SUV i topmoderne indpakning.

Standardversionen har adaptiv fartpilot, navigation med 10 tommers touch-skærm samt stemmestyring. Nødbremsning og fodgængerregistrering samt vejbaneassistent er også standard, ligesom parkeringssensorer foran og bagpå samt LED-lys hele vejen rundt.

Max-pakken giver desuden blindzoneassistent, køassistent, proaktiv passagerbeskyttelse og progressiv styring. Det vil sige, at rattet drejer af sig selv ud fra vej- og trafiksituationen og kan lave undvigemanøvrer. Man kan også få adgang til bilen uden nøgle, og bagklappen er sensorstyret.

Hvad med lydanlægget?

Hvad angår lyden, så er det samme anlæg, der sidder i Standard- og Max-versionen. I hvert fald på første batch af bilen under navnet 1st. Det vil sige seks højttaler-enheder og en subwoofer, og det er alt, hvad vi har af information indtil videre.

Der har også været lidt forvirring omkring lillebror ID.3 og fætteren Skoda Enyaq iV angående lydanlægget. Det ser ud til, at senere versioner af ID.3 vil kunne få anlæg fra Beats, mens Skoda’en vil kunne leveres med Canton-anlæg. Vi kan derfor tage en slags kvalificeret gæt på, at også ID.4 med tiden vil kunne få et opgraderet lydanlæg. Lad os håbe!

Også i denne test:

Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Kona Electric

Kia e-Niro

Kia e-Soul

Mini Cooper SE

Nissan Leaf

Volkswagen ID.3

Tesla Model 3

DS 3 Crossback E-Tense

Mazda MX-30

Ford Mustang Mach-E

Peugeot e-208

Audi e-tron 50 og 55 quattro

Jaguar i-Pace

Mercedes-Benz EQC

Porsche Taycan

Tesla Model S

Tesla Model X

forfatter

Geir Gråbein Nordby

(f. 1978): Journalist. Gråbein har aldrig haft et fuldtidsjob, før han kom til Lyd & Billede. Her har han til gengæld været næsten halvdelen af sit liv, siden han i 2001 sendte en jobansøgning til den forkerte adresse (han ville egentlig søge job i et lydstudie af samme navn). Gråbeins ekspertise er hovedsagelig inden for hi-fi, hovedtelefoner og hjemmebiograf, men det sker, at han brillerer på andre områder.

Skriv en kommentar

forfatter

Geir Gråbein Nordby

(f. 1978): Journalist. Gråbein har aldrig haft et fuldtidsjob, før han kom til Lyd & Billede. Her har han til gengæld været næsten halvdelen af sit liv, siden han i 2001 sendte en jobansøgning til den forkerte adresse (han ville egentlig søge job i et lydstudie af samme navn). Gråbeins ekspertise er hovedsagelig inden for hi-fi, hovedtelefoner og hjemmebiograf, men det sker, at han brillerer på andre områder.
Bluetooth sikrer dækkene Der findes en app til det: Hold øje med dæktrykket på cyklen digitalt.
Great, Scott! DeLorean Alpha5 får lyd fra Cambrige Audio Kan det blive en bilstereo med hele 1,21 gigawatt?
Teslas vildbasser kan endelig bestilles De heldigste får deres Model S Plaid og Model X Plaid allerede før nytår.
Derfor købte jeg Tesla Tesla er ikke nødvendigvis den bedste bil. Men det er den, der opfylder mit behov.
Se de sidste billeder - og video - af Rolls-Royce Spectre Den første elektriske Rolls kommer i 2023. Kørekomforten skal minde om et flyvende tæppe!
Tjek Fords automatiske "laderobot" Ford tester en ny type automatisk ladestation, hvor du selv slipper for at fumle med ladekablet.
Følg Lyd & Billede
Send this to a friend