Fra vores egen lille verden kan vi med stolthed konstatere, at vores magasin bliver bemærket overalt i verden. Opmærksomheden skyldes denne gang en lillebitte annonce, som helt utraditionelt er placeret på ryggen af magasinet. Det er LG, som har valgt at gøre opmærsom på sit nye OLED-tv ved at annoncere på bladryggen. Fjernsynet har nemlig præcis samme tykkelse som magasinet: fire millimeter.
Vi kan retfærdigvis ikke tage hele æren, eftersom det er reklamebureauet i M&C Saatchi i Stockholm, der har fået den geniale ide – som vi selvfølgelig var med på! Annoncen kan ses på ryggen af martsnummeret.
Vi har allerede modtaget mange links til steder rund om i verden, hvor ideen omtales som ny og spændende. Og det selv om det indtil nu kun er det norske blad, der er nået ud i kioskerne. En af de første reaktioner kom fra adage.com, som kalder det for “one of the most creative media placements ever”. Herunder kan du se deres indslag ved at klikke på billedet.