“Jeg er ikke som de andre, jeg er noget for mig selv, på landevejene vil jeg vandre, til den dag jeg må sige farvel.” Sådan lyder de første vers fra den danske klassiker med De Gyldne Løver. Sangen handler om vagabond-tilværelsen på kanten af samfundet, og det er netop rollen som outsider og underdog, som Microsoft spiller på i firmaets første reklame for Nokias telefoner.
Læs også: Nokia er nu officielt en del af Microsoft
Microsoft er ellers en af verdens største teknologi-virksomheder med rundt regnet 100.000 medarbejdere, og efter opkøbet af Nokia stiger dette tal til cirka 125.000 medarbejdere. Alligevel spiller Microsoft stadig tredjeviolin på mobilmarkedet efter Google og Apple, som med Android- og iOS-operativsystemerne til sammen er tæt på total dominans på det globale smartphone-marked.
I Microsofts reklamefilm er verden grå og trist og kun Nokias farvestrålende produkter bryder ensformigheden. Det tyder i øvrigt på, at Microsoft i hvert fald for en tid vil beholde Nokia-navnet. I hvert fald er et Nokia-vandmærke at se i billedets øverste, højre hjørne under hele filmen.