At hovedtelefoner er blevet en stadig mere lukrativ branche, kan man forvisse sig om blot ved at se på den mængde af traditionelle hi-fi-producenter, som nu melder sig under fanerne som hovedtelefonproducenter (og selvfølgelig også på den underskov af firmaer uden for hi-fi, som i forvejen flokkes der). Højttalermærker som Focal, Kef, Klipsch og PSB er bare nogle af de traditionelle hi-fi-aktører, som i nyere tid har forsøgt sig, mange med held.
Britiske Musical Fidelity er på sin kendt for glimrende elektronik, det gælder især forstærkere, men også D/A-konvertere, netværkafspillere og hovedtelefonforstærkere.
På det seneste er hovedtelefoner imidlertid også blevet lagt til porteføljen. Der er tre modeller, heriblandt to in-ear-varianter og nu også en fuldstørrelses MF-100, som fås i sort finish.
Musical Fidelity har altid været kendt for forholdsvis rimelige priser, og MF-100 koster “bare” omkring en tusindlap. Til prisen loves der “klar, naturlig lyd” og “samme studiokvalitet som Musical Fidelity har været kendt for”.
Højttalerelementene er designet fra bunden, og skal angiveligt give en meget flad og bred frekvensgang med lav forvrængning.
Omsluttende ørepuder i ægte læder skal give maksimal komfort, og for til ære for de mange smartphonebrugere en der også ind indbygget mikrofon til håndfrie samtaler.
Hovedetelefonerne er foldbare, så de er lette at få plads til i kufferten.




