Arcam vil være centrum hos de unge lyttere

Arcam vil fremover lave high-end, der er til at betale.

PXL 20231003 181027388

(Foto:John Alex Hvidlykke, L&B )

Arcam Audio har en lang historie, der strækker sig næsten 50 år tilbage, til 1976. Den arv vil man stadig holde i hævd, men firmaet lægger nu stilen om og bejler til et yngre og mere livstilsorienteret publikum.

Det blev afsløret ved et event for kunder og audiopressen på The Vinyl Factory i London. Her lancerede man en ny produktserie, kaldet Arcam Radia, der omfatter de integrerede forstærkere Arcam A5, A15 og A25, CD-afspilleren CD5 og streameren ST5.

Vi ønsker at tiltrække yngre lydentusiaster, der vil investere i high-end-systemer uden at sprænge budgettet,” siger Tim Giblin, Director of Global Marketing, Harman Portfolio Brands.

Rebrandingen indeholder introduktionen af “Radia Yellow som et universelt og moderne farvevalg, der afspejler energien i musik. Det er inkorporeret i alle produkter i Radia-serien.”

Til beroligelse kan vi sige, at udstyret stadig er i sorte kasser. Men dog peppet op med en gul stribe.

ARCAM A25 3Qrt
Hi-fi er stadig sort – men peppet op med gult. (Foto: Arcam)

Ingeniører mødes – og sød musik opstår

Arcam Audio har til huse tæt på den berømte universitetsby Cambridge. Historien startede på den klassiske måde: To venner med en passion for musik og elektronik mødtes, mens de var ingeniørstuderende på Cambridge University og grundlagde Amplification and Recording Cambridge i 1976.

Arcam har nu i næsten 30 år udviklet og fremstillet CD-afspillere, mens efterkommere af firmaets første forstærker er blevet videreudviklet i over 40 år.

(Foto: Arcam)
Læs videre
Exit mobile version