Canal Digital og Viasat mister Discoverys tv-kanaler

Hverken Canal Digital eller Viasat har længere tilladelse fra Discovery til at distribuere udbyderens kanaler, da parternes nordiske aftale er udløbet.

(Foto: Producent)

– Dette er en trist dag. Vi beklager på det stærkeste, at vores kunder i øjeblikket mangler Kanal 5 og de øvrige Discovery-kanaler. Vi er meget skuffede over, at den amerikanske mediekoncern vælger at tage et så drastisk skridt, selv om de allerede i torsdags varslede, at de var villige til at gå så langt. Vi arbejder fortsat hårdt på, at få kanalerne tilbage så hurtigt som muligt. I de sidste måneder har vi forhandlet med Discoverys internationale ledelse for at komme til enighed om en ny aftale. Vi har strakt os meget langt i vores tilbud, specielt for de lokalt producerede tv-kanaler, som betyder mest for vores kunder. Discovery har imidlertid fremsat helt urimelige krav om prisstigninger på flere hundrede millioner kroner for det nordiske marked for blandt andet at dække deres dyre køb af forskellige sportsrettigheder det sidste år, langt ud over det vi mener, kanalerne samlet set er værd for vores kunder, siger Jarl Söderman, adm. direktør, Canal Digital Danmark, i en pressemeddelelse.

De berørte tv-kanaler i Danmark er: Kanal 4, Kanal 5, 6’eren, Canal 9, Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, TLC, ID Investigation, Eurosport 1 og Eurosport Danmark. I Norden bliver ca. 2,5 millioner husstande ramt af situationen.

Er du kunde hos Viasat, kan du se mere information om sagen her. Canal Digital-kunder kan læse mere her.

Les videre
Exit mobile version