TESTS Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhed

WN7 er Hondas første elektriske motorcykel

Den minimalistiske WN7 er Hondas første elektriske motorcykel i fuld størrelse med 67 hestekræfter og hurtigopladning.

WN7 er Hondas første elektriske motorcykel

Honda WN7 er en naked bike, der skal konkurrere i det europæiske mellemvægtsegment. Motorcyklen blev for nylig afsløret på motorcykeludstillingen EICMA 2025 i Milano og er produktionsversionen af det koncept, der blev vist på samme messe sidste år.

WN7 drives af en vandkølet motor med en maksimal effekt på 50 kW eller 67 hestekræfter. Dermed ligger den i samme præstationsklasse som en 600 cc benzindrevet motorcykel. Drejningsmomentet er 100 Nm, hvilket giver en eksplosiv acceleration fra stilstand – sammenlignelig med langt mere kraftfulde benzinmotorcykler.

Honda WN7 fb_r_w-
Honda WN7 har 67 hestekræfter og 100 Nm drejningsmoment i en 217 kg tung pakke. (Foto: Honda)

Opladning på en halv time

Præcis som elbiler har WN7 CCS2-hurtigopladning som standard. Dette kunne få en til at tro, at 9,3 kW-batteriet ville oplade meget hurtigere end et bilbatteri. Det tager imidlertid 30 minutter at oplade fra 20 til 80 procent, og med en opgivet rækkevidde på 140 kilometer er det klart, at dette ikke er en motorcykel til lange ture. Opladning derhjemme tager under tre timer med en lader på 6 kW.

WMTC er for øvrigt en målestandard, der er specifik for motorcykler, men siges at være ret lig WLTP for biler. Vi forventer med andre ord, at den faktiske rækkevidde vil være lidt lavere end 140 kilometer. Dette er et bevidst valg, da Honda har prioriteret lav vægt frem for lang rækkevidde. Egenvægten er 217 kilo.

Honda WN7 maxresdefault.jpg_1-
Foto: Honda

Udviklet til Europa

Honda har designet WN7 specielt til det europæiske marked. Motorcyklen fås i to effektvarianter: 50 kW til A2-kørekort og 11,2 kW til A1-kørekort. Dette gør den tilgængelig for en bred vifte af kørere, herunder dem, der kun har kørekort til lette motorcykler.

Annonce

Elektronikken omfatter Cornering ABS, Honda Selectable Torque Control til håndtering af det kraftige drejningsmoment, justerbar regenerativ bremsning og flere køreindstillinger. En fremad-/bakke gå-modus hjælper med at flytte motorcyklen langsomt i begge retninger ved lave hastigheder – hvilket er særligt nyttigt ved parkering eller manøvrering på trange steder.

En 5-tommers TFT-skærm med Honda RoadSync giver mulighed for tilslutning til Android og iOS via Bluetooth. Systemet understøtter stemmekommandoer til navigation, telefonopkald, beskeder og musikafspilning – alt styres fra en vippekontakt på styret for at minimere distraktioner.

Design og konstruktion

Designet er beskrevet som »The Art of Refined Design« med slanke linjer og en vandret LED-lysstribe foran. Motorcyklen fås i farverne Matte Pearl Morion Black, Pearl Deep Mud Grey og Graphite Black.

Konstruktionen bruger batteriboksen som et bærende element i stedet for en traditionel ramme. Både styrehovedet foran og svingarmen bagtil er forbundet direkte til den stive batteriboks i aluminium. Dette reducerer vægten og centrerer massen for bedre køreegenskaber.

Kraften overføres via en helt ny gearkasse til et remdriftsystem, der sikrer støjsvag og vedligeholdelsesfri drift.

Honda WN7 elektrisk motorsykkel
Foto: Honda

Honda WN7: Pris og tilgængelighed

WN7 blev bekræftet klar til produktion i september 2025, og den officielle lancering fandt sted den 4. november 2025. Salget starter i 2026.

I Storbritannien er prisen fastsat til £ 12.999 (svarende til ca. 115.000 kroner). Tidlige bestillinger får en sædetaske med i købet.

Prisen er den samme for modellen med 50 kW (som accelererer fra 0-100 km/t på 3,9 sekunder) og modellen med 11,2 kW (som accelererer fra 0-100 km/t på 5 sekunder.

Der er endnu ikke bekræftet en pris for det nordiske marked, men motorcyklen forventes også at blive tilgængelig her.

(f. 1978): Journalist. Gråbein har aldrig haft et fuldtidsjob, før han kom til Lyd & Billede. Her har han til gengæld været næsten halvdelen af sit liv, siden han i 2001 sendte en jobansøgning til den forkerte adresse (han ville egentlig søge job i et lydstudie af samme navn). Gråbeins ekspertise er hovedsagelig inden for hi-fi, hovedtelefoner og hjemmebiograf, men det sker, at han brillerer på andre områder.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Ny elbil fra Kia til under 200.000 kroner

Billigste Tesla nogensinde

BYD øger sin batterigaranti betydeligt

Denne her rækker langt

Google opgraderer Android Auto med Gemini

Den elektriske Porsche Cayenne har 1.156 hk

Over 3.500 nye lynladere på vej

Porsche dropper ladekablet

Tesla arbejder på CarPlay

Ford får grønt lys for selvkørsel i Danmark

Kia udfordrer VW ID.Buzz

Honda lancerer elektrisk motorcykel i Europa