Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhed

Vi har set på Volkswagen ID.7 stationcar

Kommer til sommer.

Skrevet af / 09/04/2024 - 10:01
Vi har set på Volkswagen ID.7 stationcar

Markedet er ikke ligefrem oversvømmet af elektriske stationcars, så da Volkswagen inviterede os til en snigpremiere på den nye Volkswagen ID.7 Tourer, var vi ikke i tvivl. Vi var nødt til at se den. Og den er enorm.

Der er faktisk meget mere plads i ID.7 Tourer, end der er i ID.4, og vi må indrømme, at Volkswagen er lykkedes godt med designet. Bilen kan dog måske se lidt anonym ud forfra.

Foto: Lasse Svendsen

Men den lange stationcar byder på et strømlinet karrosseri, der afsluttes med en skrånende bagklap, som får ID.7 Tourer til at ligne mere en shooting brake end en stationcar.

Foto: Lasse Svendsen

Jeg sagde, at den er enorm, og tallene taler for sig selv: 4,96 meter og en akselafstand på 2,97 meter. Det er hele 17 cm mere end en Passat stationcar, så det er ikke så sært, at bagsædet føles som en balsal under glastaget.

Foto: Lasse Svendsen

Ikke overraskende er der masser af plads til bagage under bagklappen. Med bagsæderyglænene i den bageste position rummer bagagerummet 545 liter. Skubbes bagsæderyglænene lidt frem, øges volumen til 605 liter i alt. Med bagsæderne nedfældet har man i alt 1.714 liter til rådighed.

Foto: Lasse Svendsen

Der er stadig masser af plads til voksne på bagsædet, og benpladsen er i den generøse afdeling. Foran er alt, som vi oplevede det under vores test af ID.7 Pro. Med VW’s nye infotainment, massage i sæderne og et godt lydanlæg er det muligt at have det rigtig komfortabelt på lange ture.

Læs også Komfortabel langturs-cruiser Volkswagens udfordrer i premiumklassen byder på udsøgt komfort og masser af plads, men det er ikke sikkert, at det er den version, du vil have.
Foto: Lasse Svendsen

De første udgaver af ID.7 Tourer vil blive leveret med baghjulstræk. De oplyste WLTP-tal for rækkevidde er 604 km, og forbrugstallet er her opgivet til 14,6 kWh/100 km.

Motoriseringen er den samme som i ID.7 Pro. 286 hk på baghjulene giver en topfart på 180 km/t, og 0-100 km/t tager 6,6 sekunder.

Foto: Lasse Svendsen

Dette er den version, der kommer allerførst, Volkswagen siger juli/august, men ikke mange uger senere kommer den version, som de fleste nok vil vælge at købe: ID.7 Tourer GTX. Med firehjulstræk og flere kræfter, hvilket selvfølgelig koster ekstra.

Men så kan den garanteret trække mere på krogen, end ID.7 Tourer på et ton uden firehjulstræk kan klare.

Sæderne har flere massageprogrammer. Foto: Lasse Svendsen

Volkswagen siger ikke noget konkret om prisen på en ID.7 Tourer GTX, før de åbner for bestillinger engang i løbet af sommeren.

ID.7 Pro Tourer uden firehjulstræk kan bestilles allerede nu, og priserne starter ved 446.995 kroner. Lidt mere for Pro Exclusive, som har massage i sæderne, 3-zoners klimaanlæg, 360-graders kamera, batteriopvarmning, LED Matrix-forlygter, mørktonede ruder, varme i rat og forrude, travel assist og metallak

Foto: Lasse Svendsen
Lasse Svendsen
(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Billigere Tesla kan komme allerede i år

Nyeste version med facelift: Tesla Model 3 Performance

Toyota Mirai: Et sandt mareridt

Ny Mini-model på vej

Topløs og toplækker fra Maserati

Snart kører Mercedes EQS endnu længere

Alfa Romeos første elbil

Tesla Model Y med 600 km rækkevidde

Fuldstændigt vanvid

Xpeng afslører el-SUV for folket

Her er der plads nok

Snart kan du lynlade hos Ford

0
Lyd & Billede
Scroll to Top