TESTS GUIDES FILM & TV HØJTTALERE TV HOVEDTELEFONER HI-FI FOTO SMART HOME HJEMMEBIOGRAF COMPUTER MOBIL GAMING
EFTERÅRSTILBUD: 3 UGER FOR 3 KR
Nyhed

Tre nye elbiler fra Skoda

Skoda Vision 7S er bare én af de tre.

forfatter
Publiceret 01/09/2022 - 10:24

Den store Vision 7S bliver flagskibet med en rækkevidde på 600 km og syv sæder. Bilen kommer nok til at ligne de renderede billeder, med plads til syv, men vi er ikke sikre på, om den rent faktisk kommer til at kunne leveres med 2+2+2 sæder, og plads til en barnestol mellem de to sæder i midten af ​​bilen. Måske hvis Skodas designere får det, som de vil, men vores erfaring er, at interiøret i konceptbiler ofte nedtones i produktionsversionen.

Vision 7S er blot én af tre modeller, der lanceres på Volkswagens MEB-platform i 2026. Den syv-sæders kan ifølge Skoda få en rækkevidde på 600 km og en ladehastighed på 200 kW og den bliver væsentligt større end Skoda Enyaq.

skoda vision 7s concept 62
Skoda Vision 7S 4

Som renderingerne viser, er kølergrillen nedtonet i forhold til Enyaq, bagklappen har en ret skrå vinkel, ikke ulig en BMW iX, og D-stolpen antyder faktisk – sikkert utilsigtet – Fisker Ocean.

Baseret på tegninger, som Skoda tidligere har offentliggjort, er det tydeligt, at de har arbejdet på et nyt designsprog til den kommende generation af biler. Vision 7S bliver den første model med det nye designsprog, som Skoda gradvist introducerer fra starten af ​​næste år.

2fa88bc2 9e9d 48d6 a35c 44af5e53ee64
Skodas nye logo.

Ifølge Skoda vil et nyt logo og to grønne nuancer kaldet Emerald og Electric Green understrege bæredygtig mobilitet. Kofangerne skal blandt andet laves af genbrugte bildæk, så her får man genanvendt gamle dæk til mere end bare fendere og granulat. Samme materiale skal også bruges til hjulkasserne, som man kan se på billederne. Den viste bil er den første fra Skoda med mat metallak; en farve de kalder Explorer Green.

skoda vision 7s concept 65
Skoda Vision 7S 2

Foran er der placeret syv lodrette luftindtag til kølesystem og bremser under kølergitteret, og bagtil skal der være så meget som ni lodrette luftindtag i kofangeren. Som du kan se på renderingerne, er der også luftudtag bag hjulkasserne og over sideskørterne.

skoda vision 7s concept 50
Skoda Vision 7S 1

Bilen udstyres med 22-tommer fælge, der skulle være mere aerodynamiske med næsten helt lukkede fælgsider. Indvendigt bruges bæredygtige materialer til mange af delene i interiøret. Gulvet laves ligeledes af genbrugsdæk, og stofbeklædningen i interiøret fremstilles af af 100 procent genbrugspolyestergarn.

SKODAGal2 f2f3d3a5f774 989x660 1 SKODAGal3 ecca 989x660 2 SKODArat c5123060ed21 989x660 1
<
>

Fra forsæderne mødes du af en lodret 14,6” touchskærm, som skifter til vandret visning, når du stopper for at lade op og vælger relax-tilstand. Så trækkes rat og instrumenter også væk fra fører og passagerer for at give mere plads.

SKODA bf6d394d2 989x660 1 SKODA c5123060ed21 989x660 1 SKODA ec05aea1b 989x660 1
<
>

Om muligheden for placering af ​​den bageste barnestol også vil være der i produktionsbilen er uvist, men det ser unægteligt smart ud. Skoda mener, at positionen i midterkonsollen bagi er det sikreste sted i bilen, og forældre kan også tilvælge et interiørkamera i taget, der viser billeder af barnet på skærmen foran.

71506c2b d163 4808 a7be 82680ac5d8ef
Skoda Vision 7S

Det skulle desuden blive muligt at sætte rygsække fast magnetisk på bagsiden af ​​sæderne, og også mobiltelefoner vil kunne sættes fast magnetisk bag på forsæderne. Man kan også skrive eller tegne på stoffet, ifølge Skoda, som helt sikkert har en løsning på, hvordan man vasker børnenes tegninger af sæderne.

SKODAGal3 ecca 989x660 1 SKODAGal3 ffb2590401d8 989x660 1
<
>
forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.

Skriv en kommentar

forfatter

Lasse Svendsen

(f. 1965): Chefredaktør. Lasse har arbejdet for Lyd & Billede siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi og om hi-fi for Audio Video, ligesom han har erfaring som biljournalist fra bladet Drive. Det hele startede i 1980 med en Garrard-pladespiller, en Tandberg-receiver og et par Jamo-højttalere. Lasse har desuden stor erfaring fra hi-fi-branchen og skriver i dag mest om foto, hi-fi, computere og lyd, men også om biler.
blank
Ruller ud i 2024 Mercedes-Benz bekræfter at den elektriske Geländewagen kan forventes i slutningen af 2024.
Se præsentationen af Polestar 3 her Følg med når vi viser Polestar 3 frem d. 12. oktober.
Flere kræfter og øget rækkevidde Opgraderer DS 3 Crossback og Peugeot e-208.
Xpeng G9: På vej til Danmark God plads, høj komfort, og bygget "som en koncertsal".
Teslas 4680-batterier: temmelig ordinære På Battery Day lovede Elon Musk nye batterier med helt ny teknologi og banebrydende kapacitet. Nu er batteriene her ... og de er helt almindelige.
blank
Ferrari med 715 hk og 1420 watt Burmester-lydanlæg Ultra-stærke kræfter både under motorhjelmen og i kabinen.
Følg Lyd & Billede