Tesla Cybertruck fås kun i én farve: Rustfrit stål

– Men du kan foliere den i alle de farver eller mønstre, du vil, siger Elon Musk.
forfatter

Da Tesla sidste år lancerede deres første pickup, kaldet Cybertruck, var det kun en umalet prototype af nøgent rustfrit stål, vi fik at se. Lidet anede vi, at det måske bliver det eneste farvevalg, Tesla tilbyder!

Tesla Cybertruck har et selvbærende karosseri i superstærkt rustfrit stål. (Foto: Tesla)

“Eksoskelet” i rustfrit stål

Cybertruck er kendetegnet ved et selvbærende karosseri i koldvalset rustfrit stål, som giver den et radikalt anderledes udseende end almindelige, rammebaserede pickupper. Man kunne let få den tanke, at Cybertruck-prototypen blev vist frem i “nøgen” tilstand bare for at understrege denne pointe.

Men nu ser det ud til, at Tesla Cybertruck kun kommer i rent stål, uden nogen form for udvendig lakering. Udtalelser fra Elon Musk på Twitter tyder i hvert fald på det:

Såkaldt wrapping – eller vinylfoliering, som det også kaldes – sker ved, at man betrækker bilens karosseri med farvet plastvinyl. Amerikanske 3M er en kendt producent af vinylfolie, og der er mange lokale virksomheder inden for bilpleje, reklame osv., der har specialiseret sig i bilfoliering.

I denne video kan du se en Tesla Model 3, der “wrappes” i vinyl:

Annonce

 

Det er endnu uklart, om Tesla vil tilbyde folieringsvalg fra fabrikken, eller om det er noget, ejeren må ordne privat, efter at bilen er leveret, mod et ekstra gebyr. Set fra den positive side: Hvad enten du vil have din Tesla Cybertruck i mat sort, camouflagegrøn eller spejlblank krom, er mulighederne næsten ubegrænsede …

Tesla Cybertruck kan forudbestilles nu, men det er stadig usikkert, hvornår den sættes i produktion (fabrikken skal først lige bygges).

Kilde: Electrek

(Foto: Tesla/Electrek)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

forfatter

Audun Hage

(f. 1981): Redaktionschef. Audun blev ansat som journalist på Lyd & Billede i 2004 og har spillet en aktiv rolle i udviklingen af Lyd & Billede som magasin og website. Audun er ekstremt kvalitetsbevidst og kendt for sine kræsne ører og sit skarpe blik. Som redaktionschef holder han et vågent øje med alt, hvad journalisterne skriver. Han er også ansvarlig for Lyd & Billedes TV-tests.
Annonce
Annonce

Læs også