: Robot & Frank

Den tidligere musiker Jake Schreier har fået sin instruktørdebut, som både varmer og overrasker med en usentimental og forfriskende beretning om en gammel mands ensomhed, forventninger og livssyn, der bliver kraftigt ændret, da en robot bliver hans nærmeste ven.

Publiceret 17/05/2013 - 05:22
Robot & Frank

Robot & Frank er en historie fra en nær fremtid, hvor vi møder den gamle, ensomme Frank (Langella), som bor alene i et stort hus og kun sporadisk har kontakt med sine to børn Hunter (Marsden) og Madison (Tyler). Et af højdepunkterne i hans tilværelse er at gå hen på det lokale bibliotek og låne bøger, mens han flirter med bibliotekaren (Sarandon). For at aktivere Frank bestemmer Hunter sig for at give ham en robot. Modvilligt tager han imod den, og pludselig er både han og robotten lige lovlig aktive med at genopfriske Franks tidligere karriere som indbrudstyv.

Filmen er hverken en moderne science fiction-film eller en hysterisk komedie, men en enkel og relativt lavmælt skildring af en tænkt, men realistisk fremtid. På kreativ og usentimental vis formidles en morsom og rørende historie om livet for en gammel mand og hans behov i en uigenkendelig verden. Både manuskript og skuespil er godt gennemført og gør Robot & Frank til en fin filmoplevelse, uden at den når de store højder. Fire stjerner.

Filmen kommer direkte ud på Blu-ray og har kun lidt ekstramateriale i form af kommentarspor og stills. Både lyd og billede er rigtig godt!

Robot & Frank

• Release: 6. marts 2013