Både Elgiganten og Power melder om en kraftig stigning i salget af TV-skærme – ikke mindst med udsigt til fodbold-VM næste år. Og det er bestemt ikke små TV’er til børneværelset eller soveværelset, der bliver købt. Det er derimod de store skærme, som for alvor trækker salget op.
Allermest markant er udviklingen i Norge, hvor Elgiganten rapporterer en stigning på mere end 60 procent i TV-salget på blot én uge. Ifølge kæden er det især de store modeller på 85 tommer eller derover, der sælger godt – sandsynligvis fordi Norge for første gang i 28 år skal med til VM i fodbold.
”Vi ved, at mange opgraderer deres TV forud for store sportsbegivenheder, og vi forventer, at VM vil få endnu flere til at skifte til større skærme for at få mest muligt ud af oplevelsen i egen stue. Salget af 85-tommers og større TV-apparater stiger allerede kraftigt, og langt over halvdelen af de TV-apparater, vi sælger i dag, er 65 tommer eller større,” forklarer Ardian Gashi, norsk salgschef for audio og video hos Elgiganten.
Klar til VM i fodbold allerede nu

Selv om Danmark endnu ikke har kvalificeret sig, ligger store TV-skærme også i top tre over de mest solgte produkter herhjemme under Black Week. På de to øverste pladser finder vi computere og mobiltelefoner.
”Generelt ser vi en markant stigning i premium-segmentet – fra store MiniLED-TV til stuen, lynhurtige AI-bærbare og designmobiler med avancerede kameraer, til vaskemaskiner med selvdosering og ovne med automatiske stegeprogrammer, ” fortæller Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.
Storskærme på tilbud under Black Week
Fodbold-VM eller ej, så er Black Week sandsynligvis stadig den vigtigste årsag til det store opsving i TV-salget. Dette er traditionelt en periode, hvor mange populære TV-modeller er på tilbud, herunder flere af de største skærme.
Black Week er allerede godt i gang, og mange af tilbuddene har været tilgængelige i to uger. For eksempel er TCL’s 98-tommer MQLED75K for nylig blevet nedsat til 14.999 kroner fra den tidligere pris på 45.999 kroner. Samtidig er Samsungs 100-tommer QN80F blevet nedsat fra 49.999 kroner til 17.999 kroner. Og det største TV, som Power sælger – en 115-tommer model fra Cepter – er blevet sat ned fra 199.999 kroner til 99.999 kroner. Sådanne store skærme er typisk rettet mod dem, der ønsker at skabe en biograf- eller stadionatmosfære i deres hjem.
Der forventes flere tilbud i tiden frem til fredag den 28. november – den officielle Black Friday. Så uanset om du er fodboldfan eller mere interesseret i film, serier eller gaming, er det værd at holde øje med de kommende dage. Du kan holde dig opdateret med vores oversigt over de bedste TV-tilbud.





