TESTS Bil & Mobilitet Computer Sport & Træning Gaming Mobil Smart Home Teknologi
NYHED: LB+ TOTAL UGE - Ingen bindingsperiode! KØB NU

Nyhed

Volkswagen ID.4 kommer sidst på året

Mens leveringen af Skoda Enyaq starter i begyndelsen af 2021, ser det ud til, at vi får de første VW ID.4 inden årets udgang.

Volkswagen ID.4 kommer sidst på året

Ikke så snart vi har skrevet, at Skoda lover, at Enyaq kan købes før den teknisk set identiske Volkswagen ID.4, før der kommer en kontramelding fra VW. For selv om selve lanceringen kommer nogle uger senere, ser det nu ud til, at de første kunder vil få deres bil tidligere.

Forvirringen skyldes i høj grad coronavirus, og hvordan det har påvirket produktionslinjerne.

Læs også Nyhed: Skoda Enyaq kommer til næste år Men den bliver ikke som på den nye tegning.

Det sidste, vi hørte fra Møllers Skoda i Oslo, var at lanceringen af Enyaq sker den 1. september, mens de første biler kommer på de skandinaviske veje i begyndelsen af 2021. Og her menes der lige efter nytår, altså i januar.

Efter en snak med Anita Svanes, der er kommunikationschef for Volkswagen-afdelingen hos samme importør, ser det ud til, at VW ID.4 lanceres globalt i slutningen af september, mens de første biler bliver rullet ud sidst på året.

v2
Camouflagemalet VW ID.4. (Foto: Volkswagen)

ID.4 er teknisk lig Enyaq

ID.4 og Enyaq er teknisk set identiske, men karosseri og interiør bliver ikke ens. Prisen på ID.4 forventes desuden at være noget højere.

Annonce

Ligesom Skoda Enyaq vil bilen være tilgængelig med firehjulstræk og en rækkevidde på op til 500 km. Men mens vi ved, at Enyaq får Canton-lydanlæg som premium, så ved vi intet om, hvilken slags lyd der kommer i VW ID.4. Den mindre ID.3 tilbydes med lydanlæg fra Beats, så det er nærliggende, at det også vil gælde for storebror.

v3 1
(Foto: Volkswagen)

Firehjulstrækudgaven af Skoda Enyaq rammer ikke vejene før slutningen af 2021. Hvornår Volkswagen vil få 4WD-fingeren ud, vides ikke.

Prisen på VW ID.4 er ukendt, men lillebror ID.3 koster fra 275.900 kroner og opad afhængigt af udstyrsniveau. Så får vi se.

volkswagen.dk

v4
(Foto: Volkswagen)
(f. 1978): Journalist. Gråbein har aldrig haft et fuldtidsjob, før han kom til Lyd & Billede. Her har han til gengæld været næsten halvdelen af sit liv, siden han i 2001 sendte en jobansøgning til den forkerte adresse (han ville egentlig søge job i et lydstudie af samme navn). Gråbeins ekspertise er hovedsagelig inden for hi-fi, hovedtelefoner og hjemmebiograf, men det sker, at han brillerer på andre områder.

Skriv din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Video-apps på vej til Android Auto

Hyundai: Studentens elektriske drømmebil

Sådan undgår du, at en selvkørende elbil smadrer dit mobilkamera

Genesis tager kampen op med Tesla

Volvo først med Android Auto-funktioner

Så nemt er det at hacke din bil

Peugeot: Populær elbil får kraftig opdatering

Elektrisk terrængående køretøj til nordiske forhold

Hjernen elsker bilkørsel højere end musik

Fords elbil-succes bliver endnu bedre

SUV med 1.000 km rækkevidde og ekstrem ladehastighed

Pump cyklen uden sved på panden