Xiaomi tager skridtet fra små til store apparater

Xiaomi fortsætter med at udvide sin produktlinje for forbrugerelektronik og husholdningsapparater - senest med lanceringen af Mijia Italian Style, et 400 liters kølefryseskab med tre døre.

Xiaomi Mijia Italian Style 400L

Den kinesiske producent af forbrugerelektronik og smarte husholdningsapparater, Xiaomi, er nok mest kendt for sine smartphones, men fremstiller alt fra elektriske tandbørster og airfryers til TV-apparater og el-scootere.

Virksomheden er på det seneste begyndt at bevæge sig ind på markedet for store hvidevarer. Xiaomi har tidligere i år lanceret to køleskabe i Kina, og med det nye Mijia Italian Style 400L tredørs kølefryseskab udvider de sortimentet. 

Xiaomi oplyser, at det nye køleskab takket være såkaldt thin-walled foaming technology både har et kompakt design og god kapacitet. Trods de relativt begrænsede mål på 600 x 635 x 1.999 (BXDXH) har køleskabet en kapacitet på 252 liter og fryseren 148 liter – i alt 400 liter.

Læs også Nyhed: Nyt Samsung kølefryseskab har 32-tommers skærm På CES 2023 i januar præsenterede Samsung sit nye kølefryseskab Bespoke 4-Door Flex med Family Hub+, som er udstyret med en 32-tommers skærm - nu er det på markedet i USA.

Produktet kan styres via touchskærmen på skabet, med stemmeassistenten XiaoAI Assistant eller via en smartphone og virksomhedens Mi Home-app.

Xiaomi Mijia Italian Style 400L 2
Xiaomi Mijia Italian Style 400L rummer, som navnet antyder, 400 liter – fordelt på 252 liter køl og 148 liter frys. (Foto: Xiaomi)

Ud over Kina?

Lanceringen af Mijia Italian Style 400L sker efter introduktionen af Mijia Side by Side 610L og Mijia 540L tidligere på året, men disse produkter er kun tilgængelige i Kina. Selv om virksomhedens produkter allerede er tilgængelige i over 100 lande rundt om i verden, har de endnu ikke annonceret nogen planer for international distribution.

Læs også Nyhed: Siemens french door køle-fryseskab med vinkøl Sidste år lancerede Siemens køl og frys med fransk dør - nu er de gået skridtet videre og har lanceret en ny model med indbygget vinkøleskab

Baseret på den succes, som Xiaomi har med andre produktkategorier uden for sit hjemmemarked, er det ikke usandsynligt, at virksomheden også vil forsøge at bringe sine store apparater til internationale markeder.

Xiaomi prioriterer nogle gange at lancere sine nye produkter på hjemmemarkedet før andre regioner. Det betyder, at virksomheden kan indsamle feedback, før produktet lanceres globalt,” sagde Ou Wen, Xiaomis General Manager for Vesteuropa, for nylig i en udtalelse.

Ifølge analyseinstituttet Canalys er Xiaomi blandt de tre største virksomheder på det globale smartphone-marked, når det gælder antallet af solgte mobiltelefoner. Virksomhedens AIoT-platform (AI+IoT) har omkring 589 millioner smart-enheder tilsluttet.

Læs videre
Exit mobile version