Mange Google Pixel-købere fortryder

Ejere af Google Pixel-mobilerne er dobbelt så troløse som Samsungs og Apples kunder. Og kun hver fjerde er Google-fan.

Google Pixel 8 Pro TOP 1 scaled 1

Foto: Jonas Ekelund, L&B Home

Mobilkøbere er langtfra trofaste i det hele taget, men køberne af Googles Pixel-telefoner er endnu mere tilbøjelige til at skifte mærke end kunderne hos Apple og Samsung.

En rapport fra analysefirmaet Stocklytics viser, at hele 57 procent af ejerne af Google Pixel planlægger at skifte til et andet mærke, næste gang de skal have ny mobil. Og kun 25 procent opfatter sig selv som direkte Google-loyale. Undersøgelsen er foretaget blandt 10.000 amerikanske mobilbrugere.

Pixel-telefonerne blev modtaget med stående ovationer af fagpressen, da de blev lanceret på det skandinaviske marked i 2022, og en glimrende kamerasektion sammen med virkelig snedig brug af kunstig intelligens (AI) har ført til mange priser, herunder Årets Bedste High End smartphone.

Men mobilkunderne er altså ikke helt så begejstrede. Selv om Googles øknomiske ressourcer er større end næsten alle andres, er det kun lykkedes at opnå en global markedsandel på lige over fem procent. Og den kan meget nemt skrumpe ind i fremtiden, hvis ikke Google enten få overbevist tvivlerne om at blive eller lykkes med at lokke nye kunder i butikken.

Læs også TEST: Google Pixel 8a Google Pixel 8a er den billige midtvejsmodel, der i praksis giver dig stort set det samme som fuldprisudgaven.

Samsungs og Apples kunder er anderledes faste i troen på deres valg. Her vil “kun” 34 procent skifte mærke, når deres nuværende mobil skal skiftes ud. Hele 50 procent af Apple-kunderne er direkte loyale mod deres mærke, mens 44% af Samsung-ejerne er mærkevaretro.

 

Læs videre
Exit mobile version