BMW i5 xDrive40 med firehjulstræk

Kan blive den bedst sælgende.

BMW i5 scaled 1

Så kom den – bilen der kan blive BMW’s bedst sælgende i5. Indtil nu har markedet kunnet vælge mellem den relativt prisbillige eDrive40 og den overdådige xDrive M60.

Førstnævnte leveres med baghjulstræk og er derfor udelukket for mange. Hvis man foretrækker firehjulstræk, er sidstnævnte svaret, men den kan nemt opfattes som for dyr i forhold til en eDrive40.

Men nu kan du bestille en i5 xDrive40, som giver dig en femmer med firehjulstræk til en langt mere favorabel pris.

Startprisen for en i5 xDrive40 ventes at ligge over en eDrive40, men et godt stykke under prisen for en xDrive M60.

Læs også TEST: BMW i5 eDrive40 Den billigste version af BMW's nye i5 er måske det bedste køb i premiumklassen.

Produktionen af xDrive40 starter allerede i marts. Samtidig kommer der flere muligheder til i5 med nye interiørfarver og omkring 150 nye eksteriørfarver fra BMW’s Individual-program.

xDrive40 er både kraftigere og hurtigere end eDrive40. Den oplyste rækkevidde er naturligvis kortere for versionen med firehjulstræk, men en rækkevidde på mellem 463 og 538 kilometer er bestemt acceptabel i denne klasse. Ifølge BMW’s WLTP-tal giver det et forbrug på mellem 17,2-20,0 kWh/100 km under gunstige forhold.

Stationcar

(Foto: BMW)

Med to elmotorer øges drejningsmomentet til 590 Nm og effekten til 290 kW/394 hk. Det gør bilen hurtigere end den baghjulstrukne version, og 0-100 km/t tager respektable 5,4 sekunder. Topfarten er begrænset til 215 km/t.

i5 xDrive40 kan meget vel blive BMW’s bedst sælgende femsæders, i hvert fald indtil den kommer som stationcar, eller i5 xDrive40 Touring, som den måske kommer til at hedde.

Læs også TEST: BMW i5 M60 xDrive Den første elektriske femmer er en drøm på vejen, men perfektion har sin pris.

BMW iX2 eDrive20

Ikke længe efter at BMW annoncerede en mere sporty version af den elektriske iX1, kaldet iX2 xDrive30, kommer en mere prisvenlig version med det samme coupé-lignende karrosseri, kaldet eDrive20.

Læs også TEST: BMW iX1 xDrive30 BMW iX1 xDrive30 er et oplagt valg for alle, der værdsætter køreglæde, men også har behov for praktiske egenskaber.

Det er simpelthen en forhjulstrukken version af iX2. En elmotor leverer 204 hk, og BMW angiver rækkevidden til mellem 439 og 478 km fra batteriet med en nettokapacitet på 64,78 kWh.

(Foto: Fabian Kirchbauer)

iX2 eDrive20 klarer sprinten på 8,6 sekunder, og tophastigheden er begrænset til 170 km/t. Produktionen starter i marts, hvor en udvidet farvepalet vil være tilgængelig for iX2-modellerne.

BMW iX2 eDrive20 ventes at få en startpris omkring 440.000 kroner.

Læs videre
Exit mobile version