Beyerdynamic DT 700 Pro X: Silkeblød lyd
Beyerdynamic DT 700 Pro X

Meget for pengene

Beyerdynamic DT 700 Pro X er måske de mest behagelige hovedtelefoner i denne klasse. På mere end én måde.

Beyerdynamic 2

(Foto: Lasse Svendsen)

Hvis de lukkede Beyerdynamic DT 700 Pro X havde haft en lidt bedre dynamisk kontrast, ville vi have givet dem topkarakter. Men det er netop her, de kommer lidt til kort i forhold til de andre hovedtelefoner i denne test. De lukkede DT 700 Pro X er de billigste hovedtelefoner i testen, men det mærker man ikke på kvaliteten eller lyden fra de lukkede ørekopper.

Indeni er der 45 mm store dynamiske drivere, og Beyerdynamic har sat modstanden til lave 48 ohm, hvilket betyder, at du kan drive dem med en mobiltelefon. Eller en lille hovedtelefonforstærker.

De leveres med et kort 1,8 mm kabel og et længere 3 m kabel, og i kassen er der også et 3-polet mini XLR. Det betyder, at DT 700 Pro X er ret fleksibel, når det gælder tilslutningsmuligheder, og som vi fandt ud af under testen, er de relativt nemme at betjene.

Konstruktionen virker virkelig solid med en stålbøjle og meget behagelige velourpuder. På trods af vægten på 350 gram er de behagelige at have på over tid. Og lydkvaliteten er lige så blød og dejlig som bærekomforten.

Læs også TEST: Beyerdynamic DT 900 Pro X Beyerdynamic DT 900 Pro X er for proffer og entusiaster, de er letdrevne med billigt udstyr, og de lyder meget dyrere, end prislappen giver indtryk af.

Lyden af DT 700 Pro X

Til at begynde med føles det overvejene som meget behageligt afbalancerede hovedtelefoner. Som tidligere antydet gnistrer dynamikken i Elephant 9 og Terje Rypdals energiske samspil ikke helt. Men det er meget behageligt, der er ikke noget, der stikker ud i lydbilledet, som er ekstremt blødt og fyldigt hele vejen igennem. Der er så meget at kunne lide her, alt lyder godt, og at skifte til Bruno Mars og Lady Gaga bekræfter bare, at disse hovedtelefoner er næsten perfekt afbalancerede.

Telefonen åbner sig lidt, når du skruer op for lyden, og Sivert Høyems dybe stemme lyder bemærkelsesværdigt tæt og afbalanceret. Rytmen i Billie Eilishs Birds of a Feather er veldefineret, måske ikke så stramt kontrolleret som i Sony MDR-M1, men med tiden er disse faktisk mere behagelige at arbejde med.

Hvis du f.eks. arbejder i GarageBand og har brug for at tilføje flere spor og mikse dem sammen, kan du savne lidt gennemsigtighed i opløsningen. Men man kan sagtens høre små ændringer i tonehøjde og forstærkning, og der er ikke noget, der forhindrer effekter i at komme tydeligt ud af ørekopperne. Som hovedtelefoner til monitorbrug mener Geir, at åbne telefoner generelt er at foretrække, men hvis du har brug for at mixe, mens musikerne er i samme rum og spiller, er de lukkede Beyerdynamic-hovedtelefoner fremragende.

Læs videre
Exit mobile version