Nyhed

Mange brugere oplever netværksproblemer med Samsung Galaxy S22 Ultra

[OPDATERET] Samsung lover bod og bedring.

Samsung Galaxy S22 Ultra

Det startede med en email fra en læser i Norge. Han skriver:

“Jeg var tidligt ude med at købe en af de helt nye Samsung-mobiler, nemlig en Samsung Galaxy S22 Ultra med 512 GB lager. Jeg valgte at købe den, selvom det var en dyr telefon, men så forventer man også store ting.

Desværre oplevede jeg, at telefonen mistede forbindelsen på mobilnettet, og de, der forsøgte at ringe til mig, fik at vide, at jeg ikke kunne nås, da abonnenten havde slukket telefonen eller var uden for dækning.

Mobilens display viste, at jeg havde signal, og jeg kunne også ringe andre op. Men mens jeg snakkede, mistede jeg gang på gang lyden fra ​​samtalepartneren, mens de i den anden ende hørte “hvid støj” som brølen fra et tv uden signal. Dette kunne vare i 10-15 sekunder før lyden kom tilbage i samtalen , og efter et stykke tid ville det ske igen og igen.

Læs også Den hemmelige Galaxy er tilbage Det bedste valg, hvis du vil have en ægte Galaxy S-mobil.

Efter megen fejlfinding kom jeg frem til, at disse problemer opstår, når man deaktiverer 4G-tale (VoLTE), eller at telefonen er uden for 4G-dækning, altså når man kun bruger 3G/2G-netværket.

Den 10. marts afleverede jeg telefonen retur til forhandleren, og de skulle sende mig en ny telefon, der så ankom d. 15. marts. Tilfreds pakkede jeg ud og satte den nye telefon op, men opdagede at den havde præcis samme problemer som den jeg returnerede!

På Samsungs eget forum ser jeg også, at mange andre oplever samme problemer – i flere lande. Det virker for mig som om, at Samsung har formået at producere en topmobil, som man ikke kan bruge til at foretage opkald på et almindeligt GSM-netværk.”

Efterfølgende har vi undersøgt sagen og har kunnet konstatere, at et stort antal brugere fortæller om identiske eller beslægtede problemer med den nye Samsung-topmodel.

Alene på Samsungs eget europæiske forum er der en tråd med overskriften “Problemer med GSM-netværket på Galaxy S22 Ultra”, der indtil nu fylder 32 sider med i alt 310 kommentarer! En tilsvarende diskussion finder man også på Reddit samt i en tysksproget version på Samsungs eget forum.

Et uddrag fra Samsungs eget europæiske forum, hvor der i skrivende stund er mere end 310 indlæg om netværksproblemer med Galaxy S22 Ultra. (Foto: Peter Gotschalk)

De første indlæg dukkede op for tre uger siden, mens de sidste indlæg er fra i dag. På intet tidspunkt i den mellemliggende periode har Samsung kommenteret på problemet – hverken på deres diskussionsforum eller noget andet sted.

Lyd & Billede sendte derfor i mandags et par spørgsmål direkte til Samsung i Norden samt til Samsungs PR-bureau. Vi spurgte:

  1. Er Samsung er opmærksom på dette problem?
  2. Hvad er årsagen?
  3. Hvad har I tænkt jer at gøre ved det?

Vi satte en svarfrist til to dage senere, nemlig i går kl. 17, men har intet svar modtaget fra Samsung, der tydeligvis ikke ønsker at kommentere sagen.

Derfor vil vi gerne spørge jer læsere, om I har oplevet tilsvarende problemer? Og om nogen har været i kontakt med Samsungs kundeservice og evt. modtaget et svar, der faktisk løste problemet?

Skriv gerne om din oplevelse i kommentarfeltet herunder. Vi vil følge op på historien så snart vi hører Samsung eller det lykkes os at finde en løsning på problemet.

[Opdatering 25.03.22]

Her til morgen fik vi et opkald fra en Samsung-repræsentant, som gerne ville citeres for følgende svar:

“Vi er opmærksomme på den aktuelle situation med GSM-netværket, som et lille antal brugere har rapporteret om deres Galaxy S22 Ultra. Vores kunders oplevelse er vores topprioritet, og vi arbejder ihærdigt på at analysere og løse denne situation.”

Det ser altså ud til, at der er en løsning på vej, hvilket må siges at være godt nyt til alle Galaxy S22 Ultra-ejere.

Les videre
Exit mobile version