Nye Sonos-produkter må vente til app’en er fikset

Sonos udsætter lanceringen af to nye produkter, til de får rettet op på den dårlige app.

Sonos-App Redesign - Era 300

Foto: Sonos

Man kan godt i en periode lukke øjnene for, at man har lavet et dårligt produkt, men man kan ikke benægte det i det uendelige. Og forudsigeligt nok forsvarede Sonos deres makværk af en app i et stykke tid, før de til sidst indrømmede, at den havde sine udfordringer. Nu indrømmer de, at den er så dårlig, at alle produktlanceringer skal udskydes, indtil problemerne med app’en er løst.

Læs også Nyhed: Ny Sonos-app skal give en bedre oplevelse Torsdag den 23. april afslører Sonos sit mest omfattende redesign af en app nogensinde.

Administrerende direktør Patrick Spence indrømmede onsdag på en investorkonference i forbindelse med den seneste kvartalsrapport, at “… det gør så ondt at svigte kunderne på den måde, som vi har gjort med vores nye app.”

Læs også Nyhed: Sonos’ CEO indrømmer katastrofal app-opdatering Efter vrede klager indrømmer Sonos nu, at det gik galt, og fortæller os, hvad vi skal gøre ved det.

Sonos får tæv

Sonos har fået rumpen på komedie både i forummet på sin egen hjemmeside, på Reddit og på de sociale medier, for ikke at nævne i pressen, på grund af en elendig ny app. Produkter har ikke kunnet forbindes, playlister er forsvundet, og funktioner er blevet flyttet til ikke-intuitive steder. Og siden app’en blev lanceret i maj, er den stadig ikke blevet meget bedre.

Læs også Guide: Sådan får du surroundlyd fra Sonos Ace Sonos' nye hovedtelefoner har et indbygget trick - sådan aktiverer du "Swap TV-lyd".

“Informer venligst strategiske ledere om ikke at bruge ord som ‘modig’, når de retfærdiggør udsendelse af ufærdig software, som er afgørende for at kontrollere deres produkter. Det er slet og ret en fornærmelse,” siger en Reddit-bruger.

“Det er svært at fatte, at Sonos’ bestyrelse har godkendt en app-version, der udelukker Android 11-brugere,” siger en bruger på Sonos’ forum.

Undertegnede havde også problemer med at oprette forbindelse til Sonos Amp, da jeg testede den mod et andet produkt for bare et par dage siden. I sidste ende var jeg nødt til at bruge AirPlay.

Patrick Spence, Sonos (Foto: Jonas Ekelund, L&B)

Spence har indrømmet, at arbejdet med app’en gik for stærkt, og at hans ønske om at lancere den hurtigt gav bagslag for virksomheden.

“App-situationen har skabt modvind for salget af eksisterende produkter, og vi mener, at vi skal fokusere på at rette op på app’en før noget andet,” sagde Spence.

“Det betyder, at vi udskyder de to store produktlanceringer, vi havde planlagt for fjerde kvartal, indtil app-oplevelsen lever op til det kvalitetsniveau, som vi, vores kunder og vores partnere forventer af Sonos.”

Sonos Arc. Ill: Sonos

Flagskibs-soundbar sandsynligvis blandt produkterne

Et af de udskudte produkter er formentlig en ny flagskibs-soundbar med kodenavnet ‘Lasso’, som skal være en opgradering af den nuværende Arc-model. Ifølge rygterne vil den nye soundbar bl.a. levere betydeligt bedre bas end Arc.

Sonos har lovet opdateringer af app’en hver anden uge fremover for at løse problemerne. Selskabet planlægger også kampagner for at formilde eksisterende kunder.

Læs også Nyhed: Brugere raser over ny Sonos-app: En af de værste apps, jeg har brugt Sonos, kongen af trådløse højttalere, udgav for nylig en større opdatering af sin mobilapp. Den er ikke faldet i god jord.

“Jeg helmer ikke, før vi har løst problemerne, og kunderne lovpriser Sonos igen,” understreger Spence.

Udskydelsen af produktlanceringerne vil reducere virksomhedens salgsudsigter for fjerde kvartal, men Spence mener, at det vil danne grundlag for større succes på mellemlangt og langt sigt.

Kilder:

Forbes

MacRumors

The Verge

Læs videre
Exit mobile version