Norsk firma laver virtuelt vejrstudie til USA’s største vejrkanal

The Weather Channel får sin nye virtuelle verden fra det norske firma Myreze.

v1

IBM-ejede The Weather Channels nye studie – med flotte effekter og en helt ny måde at præsentere vejret på – er faktisk norskudviklet. Det er firmaet Myreze, der har bistået med teknologien, så The Weather Channel på højteknologisk vis kan levere vejrudsigter til 80 millioner husstande hver dag.

I det nye studie væves store virtuelle verdener sammen med præsentationen af vejret, så hver vejrudsigt “forvandles til en fantastisk visuel historie fortalt gennem realistisk grafik”.

Læs også Nyhed: Batterirevolutionen er her Vi står på tærsklen til en batterirevolution. De første nye batterier kommer måske allerede i år.

Skifter med vejret

Myreze har skabt verdens første virtuelle TV-kanal med et studie, der gnidningsløst kan forvandle sig til den slags vejr, som TV-kanalen forudsiger. Det kan være alt fra at fylde studiet med sommer-, sol- og strandliv til at opleve myldretiden i en travl storby.

Midt i studiet er der en cirkulær skærm, som viser dybtgående vejrdata fra bestemte regioner i verden, mens det tilsyneladende åbne loft oversvømmer rummet med naturligt lys.

Det nye studie vil være det centrale knudepunkt for vejrrelaterede nyheder rundt om i USA, “og markerer både en ny begyndelse for The Weather Channel og en spændende start på vores partnerskab med Myreze” , som det hedder i pressemeddelelsen.

“At et lille firma fra Bergen laver verdens første virtuelle TV-kanal, kan sammenlignes med, at en bilmekaniker i Nordnorge pludselig får til opgave at bygge den næste rumfærge for NASA,” siger Björn Myreze, der er administrerende direktør i Myreze.

De har også fået hjælp af Epic Games, som bl.a. er kendt for Fortnite og Zero Density, til at præsentere vejret “i et univers, der tidligere kun er blevet brugt i gaming-verdenen”.

myreze.com

Læs videre
Exit mobile version