Nyhed

De sidste tests af Volkswagen ID.7 er næsten færdige

Blot dage inden premieren frigives nye oplysninger om den eldrevne flagskibsmodel i ID.-familien.

Den nye ID-7 lanceres i den øvre mellemklasse i Europa, Kina og Nordamerika. Modellen er designet til langdistancekørsel, og lanceringen er planlagt til sidst i ​​2023. Men elbilen bliver officielt præsenteret allerede om to uger, og nu frigiver Volkswagen mere information om kørsel, chassis og komfort.

Volkswagen ID.7 prøvekøres i Spanien (Foto: Volkswagen)

Lige nu kan den camouflerede version ses på de snoede bjergveje omkring Alicante i Spanien, hvor de sidste testkørsler er i gang. Kai Grünitz, ansvarlig for udvikling i Volkswagens ledelsesteam, forklarer:

Med ID.7 har vi udnyttet MEB-platformens potentiale endnu mere. Vi har også brugt en ny, mere kraftfuld og effektiv elmotor. Derudover har vi forbedret styrekvaliteten af ​​chassiset, og derved kunnet øge kørekomforten yderligere. Kombinationen af ​​et enestående drivsystem, komfortabelt chassis og lang rækkevidde gør ID.7 til den perfekte bil til lange ture.

Nyudviklet elmotor

Dette er den første model, der bruger MEB (Modular Electric Drive) platformen, som har et mere effektivt eldrift. Ifølge Volkswagen er det den mest kraftfulde og momentstærke elmotor i en ID.-model til dato. Frem for alt er den optimeret til effektivt energiforbrug. Rækkevidden vurderes til at være op til 700 km (WLTP) og ladekapaciteten op til 200 kW, afhængigt af batteriet. Selskabet mener derfor, at modellen vil være velegnet til erhvervskunder og folk, der kører lange distancer.

<
>
Automatisk sædeklima og massagefunktion. Volkswagen ID.7 (Foto: Volkswagen)

Nyt adaptivt chassis

Modellen har endvidere forbedret den adaptive chassisstyring DCC (ekstraudstyr) og køredynamikstyringen til lange ture. Med det store udvalg i køretilstande kan du vælge alt mellem komfort og sportslighed. Et nyudviklet progressivt styretøj skal give præcise køreegenskaber og maksimal stabilitet. Det er netop disse egenskaber, der nu testes i Spanien.

Automatisk sædeklima og massagefunktion. Volkswagen ID.7 (Foto: Volkswagen)

Ny instrumentering

Førersædet har fået et helt nyt design og størrelsen på de klassiske instrumenter er reduceret betragteligt. Centralt for displayet og betjeningskonceptet er et 15-tommer infotainment-display. Alle nødvendige oplysninger og advarsler vises bag rattet i ID’ens cockpit. Derudover vises vigtig information i et Head-up-Display (HUD) med augmented reality.

Pris og tilgængelighed

Den 17. april har Volkswagen ID.7 premiere rundt omkring i de større byer, heriblandt Stockholm. Volkswagen har til gengæld ikke oplyst nogle priser endnu.

 

Les videre
Exit mobile version