Det her er ikke hovedtelefoner, man vælger for at blive lagt mærke til; de findes kun i sort eller sølv, så mere spændende end det bliver det ikke. En fordel er, at de kan foldes sammen – konstruktionen minder lidt om gamle dages Meccano. Desværre findes der ikke noget blødt materiale på undersiden af hovedbøjlen, men takket være den fint formede bue er det ikke noget, jeg tænker på.
Jeg tror ikke, at mit hoved er usædvanlig stort, men trods de bløde ørepuder sidder de lige lovlig hårdt over mine ører, hvilket bliver lidt forstyrrende efter nogen tids lytning. Konstruktionen af selve hovedtelefonerne er relativt solid, men både ledningen og fæstet er i den svageste ende. Øreklokkerne kan ikke bevæges udad, men kan vinkles lodret.
Cresyn C555S skulle fungere sammen med de fleste mobiler som iPhone, LG, HTC, Motorola, BlackBerry og Samsung, men min Xperia ville ikke have noget med disse hovedtelefoner at gøre, noget de absolut ikke er alene om i dette testfelt.
Vivaldis “Foråret” leveres åbent og luftigt, og lydbilledet er godt sammensat. Når jeg skifter til Mikael Wiehe og lukker øjnene, får jeg følelsen af, at vi befinder os i samme rum. Teksten får fat i mig, og bassen er fint afvejet, selv om jeg måske kunne have ønsket mig lidt mere tryk. “La Primavera” leveres med spilleglæde og drive, men alligevel ikke fuldt så luftigt, som jeg havde forventet, og når “Skynyrd Nation” kommer i hovedtelefonerne, klarer de ikke at nuancere de forskellige instrumenter og stemmer, og det hele føles anstrengt.
Konklusion
Leder du efter lidt sjovere hovedtelefoner til at understrege personligheden hos dig selv eller vedkommende, du vælger at give dem til, så bør du måske vælge nogle af de andre i startfeltet. Men hvis formålet er små, fleksible hovedtelefoner, som er lette at tage med sig, og som samtidig leverer en fuldt ud acceptabel lyd, har du et godt alternativ i hovedtelefonerne fra Cresyn. Klassiske stykker og viser fungerer godt, men foretrækker du rockmusik med god bas, så er de måske ikke dit førstevalg.
